کد مطلب: 

270636

نقش آفرینی آسیاتک در حوزه پهنای باند بین الملل با ایجاد دیتاسنتر بین الملل در ماکو

مدیرعامل شرکت آسیاتک پیرامون حضور این شرکت در حوزه‌ی پهنای باند بین الملل، گفت: اگرچه شرکت ارتباطات زیرساخت متولی تامین پهنای باند بین الملل و توزیع به اپراتورهای داخلی است، اما در دو نقطه از مناطق آزاد یعنی چابهار و ماکو به شرکت‌های فعال در این حوزه اجازه حضور داده شده است و شرکت آسیاتک با ایجاد دیتاسنتر اینترنت بین الملل در ماکو در این حوزه نقش موثری ایفا خواهد کرد.
محمدعلی یوسفی زاده

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمدعلی یوسفی زاده، در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت آسیاتک منتهی به اسفند 1400، که امروز پنجشنبه 30 تیرماه 1401 در محل مرکز نوآوری و شتابدهی «رایمون» برگزار شد، گزارش عملکردی از خدمات و فعالیت‌های این شرکت از آغاز به کار تا کنون ارائه داد.

وی، اعلام کرد که زیرساخت‌های این شرکت در کامل شدن زنجیره سرویس تاثیرگذار هستند و در تلاشند تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل آسیاتک، اظهار کرد: در سال 1400 میزان سرویس اینترنت خانگی این شرکت 54 درصد از مجموع خدمات، پهنای باند 10 درصد و سرویس های تجاری 36 درصد بوده اند.

یوسفی زاده، افزود: مرکز داده آسیاتک تا سال 2030 رشد چشمگیری خواهد داشت و سرمایه گذاری ها در این شرکت بر اساس نیاز بازار و آینده نگری و تخصص‌های موجود انجام می‌شود و در این میان برنامه فروش هم مدنظر خواهد بود.

وی، خاطرنشان کرد: در سال 1400 از 469 رک به 629 رک فعال در فاز برج میلاد رسیدند که افزایش خوبی داشته است.

محمدعلی یوسفی زاده

مدیرعامل آسیاتک گفت: تا پایان سال 1402 میزان 2800 گیگ را تجربه خواهیم کرد. در حوزه پهنای باند اختصاصی با مجموعه های بزرگی همکاری کردیم و پیشرفت خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: از برنامه های در دست اقدام آسیاتک می‌توان به پروژه اپراتوری معتمد امور مالیاتی TSP اشاره کرد، همچنین توسعه خدمات تولید محتوا در مرکز نوآوری و شکوفایی رایمون را در دست داریم.

وی، گفت: برای ارائه سرویس های نهایی به خدمات بیشتری همچون خدمات ابری و حضور در صنعت و بازار نیاز داریم و باید از فناوری های جدید برای پیاده سازی استفاده کنیم.

مدیرعامل آسیاتک، گفت: مفتخریم که ارائه خدمت می کنیم و خدماتی به نهادهای حاکمیتی، دولتی، خصوصی، بانک ها و سایر ارگان ها ارائه می دهیم.

مدیرعامل شرکت آسیاتک پیرامون گزارشات بورسی این شرکت، اظهار داشت: شرکت آسیاتک در ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با شاخص کل ۱،۵۲۱،۴۲۳ با قیمت هر سهم ۶،۶۶۰ وارد بورس شد، ۴۹ روز بورسی را تجربه و در آخرین روز بورسی خود با شاخص کل ۱،۴۶۸،۸۹۳ قیمت هر سهم آن به ۱۵،۹۸۰ رسید.

یوسفی زاده در پاسخ به سوالی پیرامون حضور این شرکت در حوزه‌ی پهنای باند بین الملل، گفت: اگرچه شرکت ارتباطات زیرساخت متولی تامین پهنای باند بین الملل و توزیع به اپراتورهای داخلی است، اما در دو نقطه از مناطق آزاد یعنی چابهار و ماکو به شرکت‌های فعال در این حوزه اجازه حضور داده شده است و شرکت آسیاتک با ایجاد دیتاسنتر اینترنت بین الملل در ماکو در این حوزه نقش موثری ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 3
2022-07-21 11:57

دیدگاه‌ها

تصویر mohsen
از آسیاتک بعید هستش چون چرا یکی از الزامات دیتاسنتر ها این هستش که نزدیک مرزا نباشه استاندارد ti942
ارسال شده توسط mohsen در 31 تير 01 - 20:27

افزودن دیدگاه جدید