کد مطلب: 

5229

رونمایی از جدیدترین گوشی‎های هواوی در نمایشگاه CES 2013

رونمایی از جدیدترین گوشی‎های هواوی در نمایشگاه CES 2013

درست مثل نمایشگاه سال گذشته در نمایشگاه CES 2013 نیز جالب‎ترین دستگاه‎های ارتباطی هواوی به نمایش عموم درآمد. هواوی امسال دو دستگاه Ascend D2 و Ascend Mate را معرفی کرد. هر دو دستگاه دارای صفحه نمایش فول اچ دی، پردازنده چهار هسته ای، آندروید ۴٫۱ و باتری بزرگ هستند.

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، دستگاه کوچک تر یعنی Asced D2 صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ دی (۴۴۳ppi) به همراه پردازنده چهار هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی ساخت خود این شرکت و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب خود دارد. همچنین این گوشی در مقابل گرد و خاک و آب مقاوم است.

 

اما Ascend Mate برادر بزرگ تر D2، صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی ۷۲۰p (با تراکم پیکسلی ۲۴۱ppi و قابلیت کار کردن با آن از روی دستکش)، پردازنده چهار هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی (درست همان پردازنده ای که در D2 استفاده شده است) و باتری ۴۰۵۰ میلی آمپری را در خود جای داده است.

 

هواوی در کنار این دو دستگاه یک تلفن ویندوز فون ۸ نیز معرفی کرد. ولی این دستگاه ویندوز فون ۸ مانند دو مدل آندرویدی چندان قدرتمند نیست و برای بازار میان قیمت ها ساخته شده است. این دستگاه که Ascend W1 نام دارد صفحه نمایش ۴ اینچی WVGA، پردازنده دو هسته ای کوالکام با فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتزی، دوربین ۵ مگاپیکسلی و باتری ۱۹۵۰ میلی آمپری دارد.

در ادامه مطلب یک بررسی کوتاه از این دستگاه خواهیم داشت.

 

بررسی Ascend Mate

ascend-mate-d2-w1-2ascend-mate-d2-w1-3

Ascend Mate بزرگ ترین صفحه نمایشی که تا الان در یک فبلت دیده بودیم را دارد. یک صفحه نمایش غول پیکر ۶٫۱ اینچی. ولی این صفحه بزرگ رزولوشن نا امید کننده ۷۲۰p دارد. با وجود این رزولوشن پایین (توقع ما از گوشی های قدرتمند صفحه نمایش ۱۰۸۰p است) ولی تراکم پیکسلی خوب ۲۴۱ppi را دارد. ولی باز هم نسبت به D2 خیلی پایین است.

 

ascend-mate-d2-w1-4ascend-mate-d2-w1-5

 

با وجود این صفحه نمایش بزرگ، هواوی سعی کرده قاب پنل جلویی را کوچک نگه دارد (۷۳ درصد پنل جلویی را صفحه نمایش پوشانده است). یکی از چیز هایی که استفاده از این فبلت بزرگ را راحت تر می کند رابط کاربری شخصی سازی شده توسط هواوی است که می توانید از طریق حالت “یک دستی” با یک دست راح تر کار کنید (شبیه به راه حل سامسونگ برای فشرده کردن دکمه ها صفحه کلید و شماره گیر به صورت افقی برای دسترسی راحت تر).

 

ascend-mate-d2-w1-6

 

ascend-mate-d2-w1-7

 

به لطف تکنولوژی “مجیک تاچ” حساسیت صفحه بالا است، و می توان از روی دستکش نیز با این صفحه کار کرد. این ویژگی برای آب و هوای سرد بسیار مفید است و مردم این مناطق از آن استقبال خواهند کرد. محافظ این صفحه نمایش نیز شیشه گوریلا گلاس است.

 

ascend-mate-d2-w1-8

ascend-mate-d2-w1-9

 

دوربین Ascend Mate یک سنسور ۸ مگاپیکسلی است که قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰fps است. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین ۱ مگاپیکسلی با ضبط فیلم های ۷۲۰p  قرار دارد.

 

ascend-mate-d2-w1-10

گوشی Mate یک پردازنده چهار هسته ای با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتزی درون خود جای داده است، که با این صفحه بزرگ می توان چندین کار را به خوبی انجام داد. برنامه های یادداشت برداری، پیام رسانی، ماشین حساب و پخش ویدیو شناور نیز در این گوشی وجود دارند.

در مقایسه با گلکسی نوت 2

در مقایسه با گلکسی نوت ۲

 

باتری بزرگ این فبلت بزرگ ۴۰۵۰ میلی آمپر ظرفیت دارد که می تواند گوشی را در حالت ۳G تا ۹ روز روشن نگه دارد و در استفاده معمولی تا دو روز روشن می ماند. همچنین این باتری زود شارژ می شود، ولی هنوز اطلاعاتی درباره مدت زمان مورد نیاز برای شارژ آن در دسترس نیست.

 

در مقایسه با گلکسی نوت 2

در مقایسه با گلکسی نوت ۲

 

و در آخر، این فبلت یک دستگاه کوچک نیست و ابعاد آن ۱۶۳٫۵ * ۸۵٫۷ * ۹٫۹ میلی متر است و وزنی ۱۹۸ گرمی دارد که خیلی سنگین نیست. برای مقایسه، آن را با لومیا ۹۲۰ و گلکسی نوت ۲ مقایسه می کنیم که با صفحه نمایش و باتری کوچک تر، ۱۸۵ گرم وزن دارند.

 

Ascend D2

ascend-mate-d2-w1-13

 

در بین این دو Ascend آندرویدی مدل D2 جذاب تر است. رزولوشن و تراکم پیکسلی آن بیشتر از Mate است و دوربینش نیز به ۱۳ مگاپیکسل افزایش یافته است. D2 از بدنه آلومینیومی ساخته شده که هواوی در مراحل ساخت آن دقیق بوده و به جزئیات دقت زیادی کرده است و زمانی که گوشی را در دست می گیرید احساس خوبی به شما دست خواهد داد. وزن آن ۱۷۰ گرم و ابعاد ۱۴۰ * ۷۱ *۹٫۴ میلی متری دارد. در دست گرفتن این گوشی بسیار آسان تر و قابل کنترل تر از فبلت Mate است. در ضمن، D2 گواهینامه IP54 را دارد که طبق آن این گوشی در مقابل گرد و خاک و آب مقاوم است.

 

ascend-mate-d2-w1-14

کیفیت صفحه نمایش بسیار عالی و گیرا است. این صفحه بزرگ ۵ اینچی رزولوشن ۱۰۸۰p را با تراکم پیکسلی ۴۴۰ppi دارد که این صفحه مشابه گوشی های HTC Butterfly، سونی اکسپریا Z و آلکاتل One Touch Scribe است.

ascend-mate-d2-w1-15

 

این صفحه نمایش با تکنولوژی IPS برای بهبود زاویه دید ساخته شده که این صفحه با گوریلا گلاس محافظت می شود. در این صفحه نمایش از تکنولوژی “مجیک تاچ” استفاده نشده. با استفاده از این تکنولوژی که در Mate استفاده شده به کاربر اجازه می دهد تا با پوشیدن دستکش نیز بتوانند از آن صفحه نمایش استفاده کنند.

 

ascend-mate-d2-w1-16

 

در پشت این دستگاه یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی BSI قرار دارد. نرم افزار دوربین این گوشی حالت های HDR و تنظیم حرارت رنگ ها را پیشنهاد می دهد. D2 می تواند فیلم های ۱۰۸۰p را ضبط کند. در این گوشی دو میکروفون برای ضبط بهتر صدا ها و اسپیکری با تکنولوژی دالبی قرار دارد. اما متاسفانه سر و صدای موجود در غرفه هواوی باعث شد تا نتوانیم این دو ویژگی را امتحان کنیم.

 

ascend-mate-d2-w1-17

 

در داخل این گوشی پردازنده K3V2 ساخت خود هواوی با چهار هسته ۱٫۵ گیگاهرتزی به همراه ۲ گیگابایت رم وجود دارد. این گوشی آندروید ۴٫۱ جیلی بیلی را اجرا می کند که توسط رابط کاربری شخصی سازی شده هواوی کمی تغییر یافته است. حافظه داخلی دستگاه ۳۲ گیگابایت است و متاسفانه امکان افزایش حجم آن از طریق حافظه های خارجی وجود ندارد.

 

در مقایسه با گلکسی نوت 2

در مقایسه با گلکسی نوت ۲

 

باتری دستگاه ۳۰۰۰ میلی آمپری است که تقریبا ۱۰۰۰ میلی آمپر کمتر از Mate ظرفیت دارد. البته این باتری از باتری های موجود در اسمارت فون های کنونی بازار بزرگ تر است. با وجود تکنولوژی شارژ سریع، این گوشی ۲۵ درصد سریع تر از گلکسی اس ۳ شارژ می شود. چیپ های ارتباطی این دستگاه نیز مصرف باتری کمتری دارند. ۱۰ درصد برای همه چیپ ها و ۲۰ درصد برای وای فای.

 

Ascend W1

ascend-mate-d2-w1-19

 

هواوی در کنار دو موبایل آندرویدی فوق، یک دستگاه ویندوز فونی با نام Ascdend W1 در نمایشگاه CES 2013 معرفی کرد. پردازنده این گوشی دو هسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی و گرافیک Adreno 305 است. به گفته هواوی این گوشی یک قیمت رقابتی خواهد داشت و قیمت آن نزدیک به قیمت گوشی ویندوز فون اچ تی سی ۸S خواهد بود.

 

ascend-mate-d2-w1-20

 

بدنه این دستگاه سفت و محکم ساخته شده و طراحی آن طوری است که انگار صفحه نمایش ۴ اینچی IPS LCD آن جدا است و روی دستگاه چسبیده است (در تصویر بالا مشاهده می کنید). این صفحه نمایش رزولوشن WVGA دارد (۴۰۰ * ۸۰۰ پیکسل). هرچند این رزولوشن پایین است، به خصوص در مقابل صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ دی D2، ولی این صفحه نمایش تقریبا مانند صفحه بزرگ Mate است.

 

ascend-mate-d2-w1-21ascend-mate-d2-w1-22

 

این دستگاه با ضخامت ۱۰٫۵ میلی متر کمی ضخیم است. باتری داخل این دستگاه ۱۹۵۰ میلی آمپر است که طبق ادعای هواوی این دستگاه ۳۰ درصد باتری کمتری مصرف می کند و می تواند تا ۴۷۰ ساعت به صورت آماده به کار روشن بماند.

 

ascend-mate-d2-w1-23

 

دوربین ۵ مگاپیکسلی و با قابلیت فیلم برداری W1 ، ۷۲۰p را بیشتر به ویندوز فون اچ تی سی شبیه می کند. درضمن هواوی این گوشی را در چهار رنگ آبی، قرمز، مشکی و سفید به نمایش گذاشت.

 

ascend-mate-d2-w1-24ascend-mate-d2-w1-25ascend-mate-d2-w1-26ascend-mate-d2-w1-27ascend-mate-d2-w1-28

منبع: پست پی سی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-01-13 16:59

دیدگاه‌ها

تصویر سما
باسلام من دو ماه پیش گوشی هواوی وای 300 خریدم متاسفانه بر اثر اب خوردگی ای سی گوشی سوخته دادمش تعمیر میگه تلفن روشن میشه ولی صفحش بالا نمیاد ک بخاطرهمون ای سی هستش و ای سیش هم تو بازار نیست میخوام بدونم کلن تو بازار نیست یا فقط تو شهر ما نیومده اگه جایی هست ک ای سیشو دارن لطفن معرفی کنیدواگرم کلن تو ایران نیست کی وارد بازار میشه؟
ارسال شده توسط سما در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید