کد مطلب: 

4321

رونمایی از بازی آنلاین "میراث" با حضور دبیر شورایعالی فضای مجازی

رونمایی از بازی آنلاین "میراث" با حضور دبیر شورایعالی فضای مجازی

بازی رایانه ای آنلاین "میراث" با حضور دبیر شورایعالی فضای مجازی در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال رونمایی شد.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورایعالی فضای مجازی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف ششمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال از نرم‌افزار ایرانی پارسه – سفر به تخت جمشید- و بازی ایرانی آنلاین "میراث" رونمایی و از سایت نخستین بازی گروهی ایرانی مبارزه در خلیج عدن بازدید کرد.

بازی رایانه‌ای آنلاین میراث برگرفته از داستان‌های شاهنامه فردوسی است که با حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و با طراحی و ساخت کاملا ایرانی با هدف عرضه فرهنگ و تمدن ایران و برپایه معماری های کهن ایرانی عرضه شده است. این بازی رایانه ای که سرور و میزبانی آن نیز توسط این شرکت و به صورت 100 درصد داخلی انجام شده است از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مورد حمایت قرار گرفته است.

دبیر شورایعالی فضای مجازی در مراسم رونمایی از این بازی رایانه ای، بر ضرورت توجه و حمایت بر بازی های آنلاین رایانه ای تاکید کرد و گفت: بازیهای رایانه ای یکی از مهمترین موضوعات فضای مجازی کشور است که به طور قطع هیچ کارشناسی در دنیای امروز نقش این صنعت فرهنگساز را کمرنگ نمی داند.

اخوان بهابادی با بیان اینکه مهمترین گروه بازیهای رایانه ای از منظر شورایعالی فضای مجازی بازیهای آنلاین است گفت: اولویت ما در این بخش را بازیهای برخط تشکیل می دهند که متاسفانه آنچنان که باید در این حوزه حرکتی صورت نگرفته است.

وی با تاکید براینکه موتور حرکت در این بازیها را بخش خصوصی باید جلو ببرد خاطرنشان کرد: بخش خصوصی بدون پشتوانه و حمایت دولت توان حرکت ندارد.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با اشاره به رونمایی از بازی آنلاین میراث اظهار امیدواری کرد که این بازی و دیگر بازی های آنلاین تولید داخل تعداد قابل توجهی کاربر را به خود اختصاص دهد و شورایعالی فضای مجازی نیز تمامی سعی خود را بکار خواهد گرفت تا زمینه سازی لازم برای پیشرفت این حوزه فراهم کند.

وی گفت: البته بخش خصوصی نباید انتظار کمک های بلاعوض داشته باشد اما دولت می تواند با تامین زیرساختهای لازم باعث رشد و گسترش این حوزه در کشور شود.

اخوان بهابادی یکی از مهمترین موضوعات برای رشد بازی های آنلاین در کشور را موضوع تبلیغات عنوان کرد و از رسانه ملی خواست با تبلیغات گسترده برای بازیهای آنلاین بازار این محصولات را در کشور فراهم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-14 16:04

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
بازي عالي اي هستش احسنت به دوستان :)
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید