کد مطلب: 

3490

موضوع انتقال مرکز تحقیقات ICT به شورای عالی مجازی خبرساز شد!

موضوع انتقال مرکز تحقیقات ICT به شورای عالی مجازی خبرساز شد!

 

به گفته‎ی یک مقام آگاه محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری به ابراهیم عزیزی، معاون برنامه‌ریزی خود دستور داده تا در نخستین جلسه شورای عالی اداری موضوع انتقال مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات و ارتباطات به شورای عالی مجازی پیگیری و مصوب شود.
به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه‎ی فناوران، این در حالی است که گفته می‌شود در صورتی که این مرکز به شواری عالی مجازی منتقل شود تمامی ساختمان‌‌ها و نیروی‌های انسانی این مجموعه علمی ذیل این شورای جدیدالتاسیس قرار خواهد گرفت.
در همین حال پیش از این مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، با صراحت کامل با زیر سوال بردن فعالیت‌های چند ساله وزارت ارتباطات اعلام کرد که فعالیت دبیرخانه شورای‌عالی اطلاع‌رسانی مصداق کار بی‌ریاست که با بودجه کم نهایت حمایت از بخش خصوصی را داشته‌اند؛ اما دستگاه‌های زیادی داریم که بودجه‌های صدها میلیاردی و امکانات بیشتر داشته‌اند ولی متاسفانه به دلیل نگاه حاکم دولتی نتوانسته‌اند فضای مطلوبی به وجود آورند.
این در حالی است که وزیر ICT نیز در واکنش به سخنان اخوان عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از وزارتخانه‌های مهم و حیاتی در عرصه حاکمیت و به عنوان نماینده کشور در مجامع ملی برای دفاع از حقوق کشور و در عرصه ثبت ایستگاه‌ها، فرکانس‌های هوایی، بحث شبکه‌ها و تعاملات متقابل و آنچه در قانون تشکیل این وزارتخانه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، به فعالیت می‌پردازد و زمان زیادی هم از دوره تجدید نظر در قوانین مربوط این وزارتخانه نمی‌گذرد.
وی عنوان کرد: همان‌ طور که در قانون هم اشاره شده است، وظایف و ماموریت‌های بسیار زیادی برای این وزارتخانه وجود دارد و طبیعتا این وظایف توسط نهاد‌های دیگر قابل انجام نخواهد بود.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-07 12:19

افزودن دیدگاه جدید