کد مطلب: 

295209

رئیس سندیکای مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا: اپراتورها با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه داشته اند

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: اپراتورها عموما در زیان هستند و با سیلی صورت‌شان را سرخ نگه داشته‌اند؛ آنها درآمدی ندارند که خرج توسعه و کیفیت شبکه کنند ولذا برنامه‌های حاکمیت برای توسعه اتصال به کندی پیش می‌رود.
حسین ریاضی

مهندس حسین ریاضی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون راهکار تغییر رویه اتصال کاربران اینترنت از شبکه همراه به ثابت، گفت: اقدام وزارت ارتباطات در توسعه و پیشبرد شبکه فیبرنوری، موجباتی را فراهم کرده است تا اپراتورها نسبت به افزایش پوشش اقدام کنند. اما مشکل این است که نرخ اینترنت همراه هنوز قابل قبول نیست و آنقدر پایین است که مشترکین هزینه های اتصال برای فیبرنوری را ضروری نمی‌دانند تا از اینترنت ثابت استفاده کنند.

وی، ادامه داد: در همه کشورها هزینه اینترنت همراه به میزان قابل توجهی بالاتر از اینترنت ثابت است، ولی هزینه اینترنت همراه در کشور ما ناچیز است و اگر اینترنت ثابت بخواهد پایین تر از این باشد، دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، اظهار کرد: منطقی این است که اینترنت ثابت ارزان تر از اینترنت همراه باشد که مشترکین بتوانند 70 درصد از ترافیکشان را در اینترنت ثابت استفاده کنند، اما هم اکنون هزینه اینترنت همراه در ایران پایین است و اختلاف قابل توجهی با تعرفه اینترنت ثابت ندارد.

ریاضی، خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که اینترنتی که با قیمت بالا در دنیا عرضه می شود، کیفیت بالایی هم دارد، اما در ایران کیفیت به آن اندازه نیست و وقتی درآمد پایین باشد در نتیجه هزینه ای هم برای کیفیت انجام نمی‌شود؛ اما ما درگیر لازم و ملزومی شده ایم و لازمه هزینه کردن اپراتورها در اینترنت ثابت، سودآوری است.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران در ادامه به سیتنا گفت: باید درآمد اپراتورها متناسب با هزینه افزایش یابد، افزایش 33 درصدی تعرفه‌های اینترنت در سال گذشته که بعد از حدود هفت سال ثابت ماندن تعرفه‌ها هم اعمال شد، با توجه به تورم و افزایش هزینه اپراتورها، همچنان نتوانسته اپراتورها را از زیان خارج کند.

ریاضی خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی، اپراتورها هم درآمدی ندارند که خرج توسعه و کیفیت کنند و در نتیجه انگیزه ای هم برای اتصال نمی ماند ولذا برنامه های حاکمیت برای توسعه اتصال به شبکه فیبرنوری قابل اجرا نمی‌باشد.

ریاضی، اظهار کرد: وزارت ارتباطات در همین اوضاع در تلاش است که پوشش را توسعه دهد و از طریق تسهیلاتی که در اختیار اپراتورها قرار می‌دهد، این پوشش را پیش برده، اما در اتصال جا مانده است.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: اپراتورها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند، عموما در زیان هستند و ارزش سهام آن هم در بورس ریزش داشته است.

ریاضی خاطرنشان کرد: این مشکلی است که در شبکه ارتباطی کشور ما وجود دارد و هیچ کدام از اپراتورها توان سرمایه گذاری به میزانی که نیاز است تا کیفیت بالا رفته و به روزرسانی انجام شود را ندارند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (14 رای)
سیتنا 3
2024-05-27 14:08

افزودن دیدگاه جدید