کد مطلب: 

295175

پرتاب نخستین ماهواره‌ جاسوسی جدید آمریکا به فضا توسط اسپیس‌اکس

شرکت صنایع فضایی اسپیس‌اکس اولین مجموعه عملیاتی از ماهواره‌های جاسوسی را که به عنوان بخشی از شبکه اطلاعاتی جدید آمریکا ساخته شده‌اند، به فضا پرتاب کرده است و قرار است قدرت نظارتی و جاسوسی فضایی آمریکا را به طرز چشمگیری افزایش دهد.
پرتاب نخستین سری از ماهواره‌های جاسوسی جدید آمریکا به فضا توسط اسپیس‌اکس

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت صنایع فضایی اسپیس‌اکس نخستین مجموعه عملیاتی از ماهواره‌های جاسوسی را که به عنوان بخشی از شبکه اطلاعاتی جدید آمریکا ساخته شده‌اند، به فضا پرتاب کرد.

این سیستم ماهواره‌ای جدید قرار است قدرت نظارتی و جاسوسی فضایی آمریکا را به طرز چشمگیری افزایش دهد. سری ماهواره‌های ارسال‌شده اولین بخش از یک عملیات چند مرحله‌ای است که قرار است به مرور اجرا شود.

دفتر ملی شناسایی آمریکا، از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع که وظیفه مدیریت ماهواره‌های جاسوسی را به عهده دارد، در سال ۲۰۲۱ وظیفه تولید این ماهواره‌ها را به شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک سپرد.

ارزش این قرارداد محرمانه ۱.۸ میلیارد دلار گزارش شده است.

شرکت Northrop Grumman به عنوان یکی از پیمانکاران قدیمی فضایی و دفاعی آمریکا نیز در این پروژه دخیل است.

به گفته منابع مطلع، صدها دستگاه از ماهواره‌های جاسوسی جدید آمریکا در صف آماده‌سازی و ارسال به فضا قرار دارند. این سیستم پیچیده که در نقاط مختلف مدار زمین جای می‌گیرد قادر خواهد بود به سرعت اهداف زمینی را در هر نقطه از جهان شناسایی کند.

پرتاب سری اول این ماهواره‌ها توسط یک راکت از نوع فالکون ۹ و از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیای جنوبی انجام شد.

دفتر ملی شناسایی آمریکا بدون اشاره به تعداد ماهواره‌های ارسالی در ماموریت اول گفته که پرتاب شبکه ماهواره‌های جاسوسی جدید این کشور تا سال ۲۰۲۸ ادامه خواهد داشت.

به گفته این مجموعه سیستم ماهواره‌ای جدید علاوه بر سرعت بالای جمع‌آوری اطلاعات امکان ارسال سریع داده‌ها را نیز داراست.

نیروهای نظامی و آژانس‌های اطلاعاتی مدرن جهان به طور فزاینده‌ای به ماهواره‌های اختصاصی برای عملیات مختلف زمینی خود متکی هستند. این روند در سال‌های گذشته به دلیل کاهش هزینه‌های پرتاب و رشد تهدیدات علیه روش‌های جمع‌آوری اطلاعات سنتی تسریع پیدا کرده است.

پرتاب ماهواره‌های جاسوسی جدید آمریکا نشان می‌دهد دولت این کشور برای برخی از حساس‌ترین ماموریت‌های خود تا حد بسیاری به اسپیس‌اکس متکی است.

این شرکت در حال حاضر با تسخیر بازار ارسال محموله‌های فضایی آمریکا، به واسطه شبکه اینترنت استارلینک نیز به بزرگترین اپراتور ماهواره‌ای جهان بدل شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-26 15:06

افزودن دیدگاه جدید