کد مطلب: 

295154

واتساپ؛ امن یا جاسوس‌افزار؟

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به توئیت جنجالی ایلان ماسک مبنی بر نا امن بودن واتساپ، گفت: مشخص نیست که ایلان ماسک براساس یک رقابت این توییت را منتشر کرده و یا براساس داده‌های دقیق، اما آنچه که مشخص است این است که صاحبان پلتفرم‌ها در غرب، یکی از منابع درآمدی خود را فروش اطلاعات کاربران‌شان قرار داده‌اند.
واتساپ؛ امن یا جاسوس‌افزار؟

به گزارش وبگردی سیتنا، حسین دلیریان در یکی از شبکه‌های اجتماعی، نوشت:

ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی و مالک توییتر می‌گوید واتساپ هر شب از داده‌های کاربرانش خروجی می‌گیرد و برخی فکر می‌کنند واتساپ امن است!

این توییت بازتاب زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته اما روشن نیست که منظور ایلان ماسک دقیقا چیست و او بر مبنای چه استناداتی این حرف را بیان کرده است.

اما یادتان باشد، کسپرسکی که یک شرکت معتبر چند ملیتی در زمینه امنیت سایبری است و مردم بیشتر آن را با آنتی‌ویروس‌هایش می‌شناسند، سال گذشته اعلام کرد که بین پنج تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۳۴۰هزار حمله مربوط به ابزارهای جاسوسی واتساپ را در ۱۰۰ کشور رهگیری کرده و بیشترین حملات در کشورهای آذربایجان، عربستان، یمن و ترکیه ثبت شده است.

مشخص نیست که ایلان ماسک براساس یک رقابت این توییت جنجالی را منتشر کرده و یا براساس داده‌های دقیق، اما آنچه که مشخص است این است که صاحبان پلتفرم‌ها در غرب، یکی از منابع درآمدی خود را فروش اطلاعات کاربران‌شان قرار داده‌اند و برای همین بسیاری از کشورها از جمله آمریکا در ماجرای تیک‌تاک، فعالیت پلتفرم‌ها را منوط به اخذ مجوزهای ملی خودشان کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-26 10:03

دیدگاه‌ها

تصویر حسین
این نشونن میده میخوان اقداماتی واسه جهت رفع محدودیت‌ها بصورت جدی دنبال بشه ، اومیدوارم ک بزودی برای رفع محدودیت‌هااقدام بشه...
ارسال شده توسط حسین در 06 خرداد 03 - 10:11

افزودن دیدگاه جدید