کد مطلب: 

295124

توقف چت صوتی شبیه اسکارلت جوهانسون توسط «اوپن‌ای‌آی»

پس از واکنش‌ منفی به صدای چت صوتی «چت جی‌پی‌تی-4o» به نام «اسکای» و متهم شدن اوپن‌ای‌آی به تقلید صدای اسکارلت جوهانسون در فیلم علمی-تخیلی «او» (2013)، این شرکت استفاده از اسکای را متوقف کرد.
چت صوتی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، اوپن‌ای‌آی اعلام کرد قصد دارد با نظر به علایق و ترجیحات متنوع کاربران، از صداهای مختلفی برای ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده کند.

پس از واکنش‌ منفی به صدای چت صوتی پلتفورم جدید «چت جی‌پی‌تی-4o» به نام «اسکای» و متهم شدن «اوپن‌ای‌آی» به تقلید صدای اسکارلت جوهانسون، هنرپیشه مشهور هالیوود، در فیلم علمی-تخیلی «او» (2013)، این شرکت استفاده از اسکای را متوقف کرد.

کمپانی هوش مصنوعی اعلام کرد: «ما بر این باوریم که ابزارهای هوش مصنوعی نباید به عمد صدای یک سلبریتی را تقلید کنند. صدای اسکای تقلیدی از صدای اسکارلت جوهانسون نیست، بلکه متعلق به یک بازیگر حرفه‌ای دیگر است.»

‏اوپن‌ای‌آی اسم این بازیگر یا هیچ‌کدام از بازیگران دیگر صدای چت جی‌پی‌تی-4o را فاش نکرده است. با این وجود، جوهانسون خود اخیرا به شایعاتی درباره این قضیه واکنش منفی نشان داد و گفت که کمپانی هوش مصنوعی قبلا از وی درخواست کرده بود صدایش را برای ابزار جدید در اختیارشان بگذارد.

سم آلتمن، مدیرعامل اوپن‌ای‌آی، چندین بار به این موضع اشاره کرده، که به شایعات دامن زده است. مثلا، هفته پیش در جریان پرده‌برداری از چت جی‌پی‌تی-4o، آلتمن به شباهت صدای آن با صدای دستیار هوش مصنوعی فیلم «او» اشاره کرده بود. این فیلم درباره مردی است که عاشق دستیار مجازی خود می‌شود.

آلتمن پارسال نیز در جریان کنفرانس «دریم‌فورس» گفته بود که فیلم «او» بسیار آینده‌نگرانه بود و مدل‌های تعاملی هوش مصنوعی را نشان می‌داد که مردم در آینده از آنها استفاده می‌کنند. آلتمن دومرتبه بر این قضیه تاکید کرد و گفت ابزار جدید هوش مصنوعی‌شان «مانند هوش مصنوعی فیلم‌ها» عمل می‌کند.

برخی برنامه‌های تلویزیونی اخیرا به شوخی با اسکای پرداخته‌اند. آنها می‌گویند ابزار هوش مصنوعی جدید با صدای زنانه شبیه اسکارلت جوهانسون که با کاربر خوش و بش می‌کند، برای دادن «اعتماد به نفس» به مردان تولید شده است.

اوپن‌ای‌آی که نگران موقعیت خود است، پس از توقف استفاده از اسکای اعلام کرد قصد دارد با نظر به علایق و ترجیحات متنوع کاربران، از صداهای مختلفی برای ابزارهای هوش مصنوعی خود استفاده کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-05-25 15:55

افزودن دیدگاه جدید