کد مطلب: 

295070

نگرانی آمریکا از ضعف زیرساخت‌های حیاتی این کشور در مقابل حملات سایبری

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به افزایش احتمال حملات سایبری علیه تاسیسات آب این کشور هشدار داد و از سازمان‌های مربوط خواست اقدامات فوری را برای حفاظت از آب آشامیدنی شهروندان آمریکا اتخاذ کنند.
نگرانی آمریکا از ضعف زیرساخت‌های حیاتی این کشور در مقابل حملات سایبری

به گزارش سیتنا، جانت مک‌کیب، معاون آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا با ابراز نگرانی از حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی این کشور، تاکید کرد: سیستم آب و فاضلاب آمریکا از جمله زیرساخت‌هایی است که مورد حملات سایبری آسیب‌زا واقع شده است.

هم‌زمان، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای نسبت به افزایش احتمال حملات سایبری علیه تاسیسات آب این کشور هشدار داد و از سازمان‌های مربوط خواست اقدامات فوری را برای حفاظت از آب آشامیدنی شهروندان آمریکا اتخاذ کنند.

به گفته این آژانس، حدود ۷۰ درصد از ادارات وابسته در این حوزه که به وسیله مقامات فدرال بازرسی شده‌اند استانداردهای لازم را برای مقابله با نفوذ و جلوگیری از حملات سایبری رعایت نمی‌کنند. مقام‌های آمریکا حتی از تاسیسات کوچک آب این کشور خواسته‌اند سیستم‌های خود را در برابر نفوذ هکرها تقویت کنند.

حملات اخیری که هکرها علیه زیرساخت‌های آب آمریکا انجام دادند اغلب تاسیسات کوچک‌تر در ایالات متحده را هدف قرار داده است.

در هشدار منتشر شده از سوی آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا تاکید شده است برخی تاسیسات آبی در مسائل ابتدایی مانند تغییر گذر‌واژه‌های پیش‌فرض دستگاه‌ها یا قطع دسترسی سیستمی کارمندان سابق، دچار ضعف هستند.

معاون این آژانس با انتقاد از وضعیت موجود در این زمینه گفت برخی تاسیسات فعال در این حوزه وظایف مربوط به چارچوب‌های امنیت سایبری خود را به درستی اجرا نمی‌کنند.

آمریکا در ماه‌های گذشته به دنبال حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی این کشور هشدارهای مختلفی صادر کرده است.

در یکی از این هشدارها، کاخ سفید در نامه‌ای رسمی خطاب به فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکا هشدار داد مراقب حملات سایبری به سامانه‌های تامین آب این کشور باشند.

آذرماه ۱۴۰۲، یک گروه هکری با حمله به تاسیسات اداره آب آلیکوییپا در ایالت پنسیلوانیا موجب از کار افتادن دستگاه پمپاژ آب دو شهر شد. ایالات‌های دیگر آمریکا نیز حملات مشابهی را تجربه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-24 12:30

افزودن دیدگاه جدید