کد مطلب: 

290545

کاهش فرصت‌های شغلی صربستان در حوزه فناوری اطلاعات

بر اساس داده‌های وب‌سایت Infostud، در سال 2023 تعداد 71715 آگهی شغلی در صربستان منتشر شد که شش درصد کمتر از سال 2022 بود.
کاهش فرصت‌های شغلی صربستان در حوزه فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا، سال گذشته، کارفرمایان در صربستان تعداد فرصت‌های شغلی را نسبت به سال قبل کاهش دادند و کمبود تقاضا به ویژه در بخش فناوری اطلاعات محسوس بود. بر اساس داده‌های وب‌سایت Infostud، در سال 2023 تعداد 71715 آگهی شغلی در صربستان منتشر شد که شش درصد کمتر از سال 2022 بود.

در این میان، بزرگترین تغییر در بخش فناوری اطلاعات بود، جایی که تا 50 درصد فرصت‌های شغلی کمتری داشت. تجزیه و تحلیل آگهی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین آگهی‌های استخدام در مشاغل خرده‌فروشی، فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک، اداری و انبارداری بوده است. وقتی به موقعیت‌های شغلی خاص نگاه می‌کنیم، انبارداران، رانندگان، کارگران تولیدی، کارکنان اداری و فروشندگان بیشترین تعداد فرصت برای یافتن شغل را داشتند. همچنین تجزیه و تحلیل مشاغل مورد تقاضا نشان می‌دهد که حقوق‌های ارائه شده از حداقل دستمزد تا چند هزار یورو متغیر بوده است.

از نظر حداکثر حقوق اعلام شده، پرسنل فروش می‌توانند تا 50 هزار دینار (حدود 430 یورو) و مدیران فروش تا 350 هزار دینار (حدود سه هزار یورو) درآمد داشته باشند. از سوی دیگر، انبارداران تا 150 هزار دینار درآمد دارند و به کارگران اداری حداکثر 180 هزار دینار پیشنهاد شده‌ است.

حقوق رانندگان کامیون و سایر وسایل نقلیه جاده‌ای نیز به 350 هزار دینار رسیده است. کسری نیروی کار هنوز در میان کارگران با مهارت کمتر قابل توجه است و کارفرمایان زمان بیشتری را برای یافتن کارگر برای کار در مشاغلی مانند قصابی، مکانیکی، آرایشگری، نانوایی، تراشکاری، نجاری و لوله‌کشی صرف می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-31 11:10

افزودن دیدگاه جدید