کد مطلب: 

289576

ببینید| آیا استفاده از وای‌فای عمومی امن است؟

اکثر مردم در برخی مواقع ممکن است از وای‌فای عمومی استفاده کنند، که عدم اطلاع از موارد امنیتی ممکن است سبب به خطر افتادن اطلاعات شخصی آنها شود.
ببینید| آیا استفاده از وای‌فای عمومی امن است؟

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، به وای‌فای عمومی وصل نشوید، وگرنه هکرها اطلاعات شما را سرقت می‌کنند! آیا این ادعا واقعا درست است؟ چگونه می‌توانید از اطلاعات خود محافظت کنید؟

یک هات‌اسپات عمومی وای‌فای، بسیار شبیه به همان شبکه وای‌فایی است که ممکن است در خانه یا محل کار از آن استفاده کنید. این هات‌اسپات‌ها اتصال اینترنت را با استفاده از تجهیزات بی‌سیم مخصوص انتقال می‌دهند تا شبکه وای‌فایی ایجاد کنند که می‌توانید تبلت، گوشی هوشمند، کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری را به آن متصل کنید.

استفاده از این هات‌اسپات‌ها، همیشه نه اما معمولاً رایگان است. مکان‌هایی مانند کافی‌شاپ‌ها، کتابخانه‌ها و فروشگاه‌ها ممکن است اتصال به وای‌فای عمومی و رایگان را به مشتریان‌شان ارائه دهند. در برخی کشور‌ها، دولت‌ها نیز اتصالات وای‌فای عمومی رایگان را در برخی مناطق شهرها ارائه می‌دهند. با این حال ممکن است در برخی مناطق، هتل‌ها و فرودگاه‌ها برای دسترسی به این امکانات، ناگزیر از پرداخت هزینه شوید.

درحالی‌که هات‌اسپات‌های خصوصی وای‌فای مانند نسخه‌های تلفن همراه کاملاً ایمن هستند، وقتی صحبت از وای‌فای عمومی می‌شود بحث متفاوت است.

هنگام استفاده از سرویس های وای فای عمومی، چگونه از خود محافظت کنیم؟

  • اگر از سرویس‌های تحت وب استفاده می‌کنید، بررسی کنید که  چگونه می‌توانید قابلیت رمزنگاری SSL را اضافه کنید. همچنین به دنبال https در آدرس وبسایت و سرویس های تحت وب باشید. https یک پروتکل رمزنگاری استاندارد است و باعث می‌شود اطلاعات رمزنگاری شده و به صورت خصوصی بماند.
  • در تنظیمات پیشرفته‌ی اینترنت و شبکه، به اشتراک‌گذاری فایل‌ها را خاموش کنید.
  • زمانی که به وای‌فای نیازی ندارید آن را خاموش کنید.
  • بررسی کنید که نام شبکه‌ای که به آن متصل شده‌اید درست باشد. هکرها نام شبکه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که  بتوانند شما را فریب داده و ترغیب به متصل شدن به آن شبکه کنند.
  • برای مرور داده‌های حساس، از اینترنت موبایل و سیم کارت استفاده کنید. جهت انجام اموری مانند بانکداری اینترنتی، خرید آنلاین و یا هر فرآیندی که در آن اطلاعات کارت اعتباری شما مورد نیاز است، از اینترنت موبایل استفاده کنید.

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-04 10:03

افزودن دیدگاه جدید