کد مطلب: 

289281

توصیه پزشکان به پوشیدن ماسک در اماکن بسته هم‌زمان با شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا

با انتشار گسترده آنفولانزای فصلی در سراسر جهان و شیوع گونه جدید جهش یافته ویروس کرونا «JN.1»، پزشکان توصیه به پوشیدن ماسک‌های طبی کرده اند.
توصیه پزشکان به پوشیدن ماسک در اماکن بسته هم‌زمان با شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا

به گزارش سیتنا، ویتالی زورف، محقق موسسه تحقیقات سِرُم روسیه، به شهروندان روسی توصیه کرد: برای محافظت در برابر آنفولانزا و ویروس‌هایی که از طریق تنفس منتقل می‌شوند، در جشن های سال نو در فضاهای بسته از ماسک‌های طبی استفاده کنند.

دفتر مطبوعاتی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در روسیه نیز در 19 دسامبر اعلام کرد، موارد عفونت های ویروسی حاد تنفسی و آنفولانزا در روسیه در حال رشد است و در عرض یک هفته به 6.5 درصد افزایش داشت.

زورف به خبرگزاری «تاس» گفت، جشن‌های سال نو، معمولا جشن‌های خانوادگی است. اگر علاقه به خارج از خانه دارید، در فضای باز احتمال ابتلا به ویروس خیلی کم است. اما اگر جشن‌ها در فضای بسته صورت می‌گیرد بهتر است که از ماسک طبی استفاده شود.

این محقق موسسه تحقیقات سِرُم اشاره کرد، افزایش ابتلا به ویروس آنفولانزا و عفونت‌های ویروسی در روسیه ادامه دارد و گفت: «عموما ابتلا به این نوع ویروس‌ها در جشن‌ها سال نو به پایان می‌رسد.»

زورف افزایش ابتلا به این نوع ویروس‌ها را طبیعی دانست و گفت، دمای پایین، استرس عصبی و اختلالات ایمنی در این موضوع تاثیر دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-27 19:14

افزودن دیدگاه جدید