کد مطلب: 

285261

درخواست اردوغان از ماسک برای تأسیس هفتمین کارخانه تسلا در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با ایلان ماسک ضمن پیشنهاد تاسیس هفتمین کارخانه تسلا در ترکیه، پیرامون پیشرفت‌های ترکیه در عرصه فناوری و استراتژی ملی هوش مصنوعی با ماسک سخن گفت.
تسلا

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای مشارکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، در «خانه ترک» ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس را به حضور پذیرفت.

ایلان ماسک به همراه فرزندش با اردوغان دیدار کرد.

در این دیدار که پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران انجام گرفت، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه، مهمت فاتح کاجیر وزیر صنعت و فناوری، مصطفی وارنک، رئیس کمیسیون صنعت، تجارت، انرژی، منابع طبیعی در مجلس و علی طاها کوچ، مدیر بخش امور دیجیتالی نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز حضور داشت.

​اردوغان از ماسک خواست تا هفتمین کارخانه تسلا را در ترکیه تاسیس کند.

درخواست اردوغان از ماسک برای تأسیس هفتمین کارخانه تسلا در ترکیه

نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه در ارتباط با دیدار اردوغان و ماسک اعلام کرد: در این دیدار اردوغان در خصوص پیشرفت‌های ترکیه در عرصه فناوری و استراتژی ملی هوش مصنوعی با ماسک گفت‌وگو کرد.

اردوغان با اشاره به تولید خودروی ملی «توگ» در ترکیه، پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه تسلا در ترکیه را مطرح کرد.

اردوغان همچنین در این دیدار درباره برنامه فضایی ترکیه، فرصت‌های همکاری با اسپیس ایکس توضیح داده و ماسک را برای شرکت در جشنواره تکنوفست در ازمیر دعوت کرد.

رئیس‌جمهور اردوغان همچنین نسخه انگلیسی کتاب «دنیای عادلانه‌تر امکان‌پذیر است» را که خودش نوشته به ماسک هدیه داد.

اردوغان به پسر ماسک نیز توپ فوتبال هدیه داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-09-18 13:53

افزودن دیدگاه جدید