کد مطلب: 

288549

استراتژی جدید دانمارک در زمینه دیجیتالی‌سازی

استراتژی دیجیتالی‌سازی دانمارک، یک برنامه جامع برای بهره‌گیری از قدرت فناوری‌های دیجیتال برای منافع جامعه است و بر اساس نیازهای فعلی و آینده دانمارک و تجربه این کشور در زمینه دیجیتالی‌سازی استوار است.
استراتژی جدید دانمارک در زمینه دیجیتالی‌سازی

به گزارش سیتنا، دانمارک یکی از کشورهای پیشرو در ایجاد زیرساخت‌های دیجیتالی در دنیا می‌باشد و به طور مشخص از سال 2001 دارای استراتژی‌های اعلامی در این ارتباط بوده است. در همین راستا و بعد از برگزاری آخرین انتخابات عمومی در این کشور در دسامبر 2022، وزارتخانۀ دیجیتالی‌سازی در دولت این کشور و کمیته‌ای برای دیجیتالی‌سازی و فناوری اطلاعات در مجلس قانونگذاری در دانمارک تشکیل گردید. این وزارتخانه، اخیرا استراتژی جدید خود را اعلام نمود که بنا به اظهارات وزیر دیجیتالی‌سازی، «استراتژی دیجیتالی‌سازی دانمارک-مسئولیت توسعه دیجیتال» نام دارد.

اولین استراتژی دیجیتالی‌سازی واقعی برای دانمارک در سال 2001 با عنوان «به سوی مدیریت دیجیتال، چشم‌انداز و استراتژی برای بخش عمومی» ارائه شد. از آن زمان، دانمارک تقریبا هر پنج سال، یک استراتژی جدید داشته است که به گسترش ابتکارات دیجیتالی مانند امضای دیجیتال، نامه دیجیتال اجباری و borger.dk در جامعه دانمارکی کمک کرده است و مهمتر از همه، تقاضای قابل توجهی را برای محصولات و خدمات فناوری اطلاعات در بخش عمومی این کشور ایجاد کرده است.

استراتژی دیجیتالی‌سازی دانمارک، یک برنامه جامع و بلندپروازانه برای بهره‌گیری از قدرت فناوری‌های دیجیتال برای منافع جامعه است و بر اساس نیازهای فعلی و آینده دانمارک و تجربه این کشور در زمینه دیجیتالی‌سازی استوار است. این استراتژی بر سه اولویت تمرکز دارد:

مهارت‌های دیجیتال: دانمارک درصدد است تا مهارت‌های دیجیتالی شهروندان خود را در تمام سنین و زمینه‌ها بهبود بخشد که این امر از طریق برنامه‌های آموزشی و توسعه حرفه‌ای انجام خواهد شد.

هوش مصنوعی: رویکرد دانمارک به هوش مصنوعی و تنظیم مقررات مربوط به آن، رویکردی انسان‌محور و مبتنی بر ریسک است که به دنبال اطمینان از استفاده ایمن و مسئولانه از هوش مصنوعی است و این امر نیز از طریق توسعه مقررات و استانداردهای ملی و بین‌المللی انجام خواهد شد.

تحول دیجیتال سبز: دانمارک درصدد است تا از فناوری‌های دیجیتال برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مبارزه با تغییرات آب و هوایی استفاده کند که این امر از طریق سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل‌ونقل پاک و ساختمان‌های سبز انجام خواهد شد.

استراتژی دیجیتالی دانمارک بر همکاری بین بخش‌های دولتی، خصوصی و جامعه مدنی تأکید دارد. این استراتژی همچنین بر اهمیت مشارکت سیاسی و مالی بین دولت‌ها و بخش‌ها تأکید دارد. دانمارک در زمینه دیجیتالی‌سازی پیشرو است و تجربه زیادی در این زمینه دارد. این کشور یک رویکرد منحصربه‌فرد به دیجیتالی‌سازی دارد که شامل همکاری بین سه سطح (دولتی، خصوصی و جامعه مدنی) می‌باشد و دارای پشتوانه سطح بالایی از اعتماد به بخش دولتی است. دانمارک همچنین در زمینه تنظیم مقررات هوش مصنوعی پیشرو است و نقش مهمی در توسعه مقررات اتحادیه اروپا در زمینه هوش مصنوعی ایفا کرده است.

دولت دانمارک همچنین در حال اتخاذ اقداماتی برای مقابله با چالش‌های ناشی از شرکت‌های بزرگ فناوری است تا تضمین شود که شرکت‌های بزرگ فناوری به طور مسئولانه رفتار می‌کنند و از حقوق کاربران محافظت می‌نمایند. این اقدامات شامل اجازه به کاربران برای عدم پذیرش جمع‌آوری داده‌ها، لزوم شرکت‌های بزرگ فناوری برای پاسخگویی به الگوریتم‌های خود، اجرای تأیید سن مؤثر و ممنوعیت پروفایل‌سازی بر اساس داده‌های شخصی است.

این استراتژی، همچنین دارای 25 «اقدام ملموس» در زمینۀ دیجیتالی‌سازی است که شامل مواردی مانند ایجاد یک برنامه ملی برای مهارت‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی و ایجاد یک چارچوب نظارتی برای شرکت‌های بزرگ فناوری می‌باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-10 10:58

افزودن دیدگاه جدید