کد مطلب: 

288340

شرکت اسپاتیفای ۱۵۰۰ نفر دیگر از کارکنانش را اخراج می‌کند

اسپاتیفای، شرکت سوئدی پخش آنلاین موسیقی و پادکست، اعلام کرد که برای صرفه جویی در هزینه‌ها، ۱۵۰۰ کارمند دیگر، شامل حدود ۱۷ درصد از کل کارکنانش، را اخراج می‌کند.
شرکت اسپاتیفای ۱۵۰۰ نفر دیگر از کارکنانش را اخراج می‌کند

به گزارش سیتنا، در پی اعلام این خبر، ارزش سهام این شرکت در بازار بورس آمریکا ۱۱ درصد افزایش یافت و بهای هر سهم به بالای ۲۰۰ دلار رسید که بالاترین قیمت سهام آن در دو سال اخیر است.

اسپاتیفای در ماه ژانویه ۶۰۰ و در ماه ژوئن نیز ۲۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرده بود.

اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری دیجیتال در اوایل سال جاری میلادی صدها یا هزاران نفر از نیروی کار خود را اخراج کردند. برخی از آنها از جمله مایکروسافت و آمازون در هفته‌های اخیر نیز از کاهش مجدد کارمندان خود خبر دادند.

شرکت آمازون اعلام کرد صدها نفر از نیروهای خود در واحد دستیار صوتی «الکسا» را اخراج می‌کند و اولویت خود را بر توسعه هوش مصنوعی مولد خواهد گذاشت.

دنیل اک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل اسپاتیفای، در نامه‌ای خطاب به کارمندان گفت این شرکت در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل نرخ پایین استقراض و همزمان با افزایش تولید، کارمندان بیشتری استخدام کرده بود.

هزینه این تعدیل نیرو برای اسپاتیفای بین ۱۳۰ تا ۱۴۵ میلیون یورو در سه ماهه آخر سال میلادی جاری خواهد بود ولی این شرکت گفت این هزینه را در فهرست حسابرسی شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ منظور خواهد کرد.

با احتساب این ارقام، اسپاتیفای پیش بینی می‌کند که ضرر مالی شرکت در سه ماهه چهارم امسال بین ۹۳ تا ۱۰۸ میلیون یورو خواهد بود. این شرکت در پیش‌بینی‌های قبلی امیدوار بود که در همین بازه زمانی ۳۷ میلیون یورو سود داشته باشد.

اسپاتیفای با گسترش فعالیت خود در عرصه پادکست که محصول رسانه‌ای اصلی آن است و برای جلب چهره‌های سرشناس و همچنین توسعه حضورش در اکثر کشورهای جهان و رسیدن به مرز یک میلیارد مشترک تا سال ۲۰۳۰ بیش از یک میلیارد دلار هزینه کرده است.

در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به دلیل افزایش بهای اشتراک و رشد چشمگیر تعداد مشترکان در تمامی بخش‌های جهان، اسپاتیفای دوباره به سوددهی رسید و پیش بینی کرد که تعداد شنوندگان محتواهای گوناگون آن در چهار ماهه آخر سال به ۶۰۱ میلیون نفر خواهد رسید.

دنیل اک در آن زمان به خبرگزاری رویترز گفت که این شرکت هنوز روی افزایش بهره‌وری از هر دلار هزینه متمرکز است.

او به همین خبرگزاری گفت با توجه به عملکرد خوب شرکت در ماه‌های اخیر، جبران کارمندانی که قرار است اخراج شوند چالش بزرگی خواهد بود. او افزود: «ما بسیار مولد بودیم ولی بهره‌وری پائینی داشتیم. باید به هر دو هدف برسیم.»

براساس تصمیم مدیریت اسپاتیفای هر کارمند اخراجی معادل پنج ماه حقوق، تعطیلات و بیمه خدمات درمانی متناسب با این پنج ماه را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-04 23:50

افزودن دیدگاه جدید