کد مطلب: 

284520

وزیر ارتباطات، خبر داد: ثبت بیش از ۱۲ میلیون پیام صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های داخلی در ایام حج

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ۵۰ روز ایام حج حدود ۱۲ و نیم میلیون پیام صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های داخلی با رضایتمندی بالای ۷۵ درصد از ایران به عربستان و بالعکس انجام شد.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، دکتر عیسی زارع‌پور صبح سه‌شنبه هفتم شهریور ضمن سفر به استان قزوین در دیدار با آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، اظهار کرد: مجموعه تیم مدیریتی دولت شبانه‌روز در تلاش‌ هستند که مشکلات را مرتفع و مسیر رشد و پیشرفت را فراهم کنند.

وی ادامه داد: استان قزوین در برخی شاخص‌ها رتبه‌های بسیار بالایی دارد، برای مثال در بحث مسکن در رتبه دوم قرار دارد، همچنین شاخص‌هایی از قبیل بیکاری نشان می‌دهد که مجموعه مدیریتی در قزوین پای‌کار هستند و مسیر رشد و پیشرفت استان با سرعت طی می‌شود.

زارع‌پور بیان کرد: در وزارت ارتباطات نیز تیمی گلچین شده‌ از متخصصان دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و علم و صنعت پای‌کارند و اتفاقات خیلی خوبی رخ داده و دستاوردهای زیادی داشته‌ایم، برای مثال سال گذشته پیام‌رسان‌های داخلی امکان تماس صوتی و تصویری نداشتند، اکنون نه تنها این امکان را دارند بلکه بخش قابل توجهی از نیازهای مردم از طریق پیام‌رسان‌های داخلی برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در ۵۰ روز ایام حج حدود ۱۲ و نیم میلیون پیام صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های داخلی با رضایتمندی بالای ۷۵ درصد از ایران به عربستان و بالعکس انجام شد، ایتا در سال گذشته سه میلیون کاربر فعال ماهانه داشت، در حالی که امروز ۲۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و نیازهای مردم به دست جوانان این مرز و بوم برطرف شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در بسیاری از حوزه‌ها کارهای بزرگی انجام شده است، در بحث سالم‌سازی فضای مجازی کارهای بسیار بزرگی در سطح شبکه انجام شده و متناسب با توسعه زیرساخت‌های شبکه هر کاری که از دست ما بر می‌آید انجام داده‌ایم که مردم حداکثر استفاده را از فضای مجازی ببرند و حداقل مواجهه را با فضای نامناسب داشته باشند.

وزیر ارتباطات، خبر داد: ثبت بیش از ۱۲ میلیون پیام صوتی و تصویری در پیام‌رسان‌های داخلی در ایام حج

هر مسلمانی باید مبلّغ رسالت‌های الهی باشد

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نیز در این دیدار اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۲۴ سوره عبس فرمود «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَی طَعَامِهِ»، یعنی پس انسان باید به خوراک خود بنگرد. خداوند در این آیه فرموده انسان باید با دقت به غذای خود بنگرد که چه چیزی را تناول می‌کند، همچنین در کتاب شریف کافی به نقل از امام باقر(ع) آمده دانشی که فرد فرا می‌گیرد مانند غذاست، ببینیم این غذا را از چه کسی می‌گیریم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: این نان و آب غذای موقتی جسم دنیایی ماست اما دانش، فکر، فرهنگ و نگاه‌های انسانی غذای جاودانه و همیشگی ماست، این‌ها اگر غذای بد یا خوبی باشد همیشگی است.

وی بیان کرد: شما ظرف این غذا و فرصت‌های رسیدن این غذا به جامعه را فراهم می‌کنید، باید به محتوا هم اهمیت بدهید، ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم، هر کس و در هر شغلی که باشیم، برخی رسالت‌ها هست که نمی‌توانیم بگوییم این کار و وظیفه من نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خداوند در سوره طه فرموده وقتی مأموریت موعظه و راهنمایی فرعون به موسی(ع) محول شد، حضرت موسی(ع) در ابتدا درخواست‌هایی از خدا کرد که یکی از آن‌ها «وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِی» بود، این یعنی ابزار مناسب برای من فراهم کن، سپس موسی(ع) برای مخاطبانش دعا کرد و گفت «یَفْقَهُوا قَوْلِی»، یعنی کاری کن مخاطبانم حرف مرا بفهمند.

وی تصریح کرد: در ادامه نیز حضرت موسی(ع) مطالبات دیگری داشت و در انتها گفت «کَیْ نُسَبِّحَکَ کَثِیرًا، وَنَذْکُرَکَ کَثِیرًا»، این‌هایی که موسی(ع) مطالبه کرد ابزار بود اما هدف نبود، موسی(ع) گفت خدایا هدفم این است که مردم پای ذکر و نام تو جمع شوند و مرام و مکتب تو در همه وجودشان، خانواده‌ و جامعه‌شان نفوذ کند و امروز نیز ما همین رسالت را بر عهده داریم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: بنابراین این موارد اهداف مشترکی است که هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌تواند بگوید من در این قسمت‌ها مسئولیت ندارم، چرا که این‌ها جزو مشترکات وزارتخانه‌هاست. خداوند در آیه ۷۰ سوره اسراء فرمود «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ»، رسول اکرم (ص) و ائمه(ع) همه برای کرامت انسانی بسیج شده‌اند، این‌ها جزو رسالت‌های عمومی است که شما افسران پای‌کار این معانی هستید.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خداوند در آیه ۳۹ سوره احزاب می‌فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّه»، یعنی همان کسانی که پیام‌های خدا را ابلاغ می‌کنند، خداوند این را به همه آدم‌ها گفته است، هر مسلمانی باید مبلّغ رسالت‌های الهی باشد، شما در یک فضا و فرصتی قرار گرفته‌اید و با امکاناتی که در اختیارتان است، می‌توانید این امکانات را به مردم بشناسانید و هم کاری کنید مردم از جنبه‌های پاک، سالم و صحیح آن استفاده کند، علی‌الخصوص در رابطه با امکانات نو و جدیدی که هنوز همه ابعاد آن برای مردم آشکار نشده و مردم همه فرصت‌های آن‌ها را نشناخته‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (1 vote)
سیتنا 5
2023-08-29 12:51

افزودن دیدگاه جدید