کد مطلب: 

283663

تقویت سامانه جامع رسانه‌های کشور به منظور تسهیل احراز هویت خبرنگاران

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اشکالی که در حوزه رسانه و خبرنگاران وجود دارد، بحث احراز هویت خبرنگاران است که متأسفانه قانون مطبوعات هم در این زمینه سکوت کرده است. از طرفی دیگر ما چون فاقد نظام صنفی هم هستیم، نهاد و مرکز مشخصی برای اعلام هویت خبرنگاران نداریم، بنابراین تلاشی که ما در این حوزه انجام دادیم، تقویت سامانه جامع رسانه‌های کشور بوده که حداقل‌هایی را برای احراز هویت خبرنگاران قرار دادیم.
تقویت سامانه جامع رسانه‌های کشور به منظور احراز هویت خبرنگاران

به گزارش خبرنگار سیتنا، ایمان شمسایی در نشستی با اهالی رسانه درباره امنیت شغلی خبرنگاران، بیان کرد: ما برای امنیت شغلی خبرنگاران طبق ماده ۴۶ قانون مطبوعات عمل کردیم که در آیین نامه اجرایی ماده ۳۱ هم به بیمه خبرنگاران اشاره شده است که اگر رسانه‌ای فاقد کد کارگاهی بیمه باشد، آن کارگاه تعطیل می‌شود. اگر رسانه‌ای این مهم را رعایت نکند از همه حمایت‌های مادی و معنوی وزارت ارشاد محروم می‌شود.

وی افزود: در آذر ماه ۱۴۰۰ اعلام کردیم که اعطای یارانه به مطبوعاتی که فاقد کد بیمه کارگاهی باشند، صورت نمی‌گیرد و آن یارانه هر چند مبلغ کمی هم است در اختیار رسانه‌هایی که کد بیمه کارگاهی دارند، قرار بگیرد. اینکه از بیمه شدن خبرنگاران صحبت می‌کنیم بیشتر منظور خبرنگارانی است که یک شیفت کامل خبری در اختیار رسانه‌ها هستند.

مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت ارشاد، بیان کرد: در بحث اعطای آگهی دولتی به رسانه‌ها، از وزارت ارشاد خواستیم که در شیوه‌نامه جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها، به نیروی انسانی حاضر در یک رسانه هم امتیازاتی تعلق بگیرد. در شیوه‌نامه امسال در هفت تیرماه ابلاغ شد و قرار شد ۱۷ نمره از ۱۰۰ نمره به نیروی انسانی داده شود. در واقع هر روزنامه‌ای که از نیروی انسانی بیشتری بهره ببرد، آگهی دولتی بیشتری هم به او می رسد.

شمسایی افزود: اشکالی که در حوزه رسانه و خبرنگاران وجود دارد، بحث احراز هویت خبرنگاران است که متأسفانه قانون مطبوعات هم در این زمینه سکوت کرده است. از طرفی دیگر ما چون فاقد نظام صنفی هم هستیم، نهاد و مرکز مشخصی برای اعلام هویت خبرنگاران نداریم، بنابراین تلاشی که ما در این حوزه انجام دادیم، تقویت سامانه جامع رسانه‌های کشور بوده که حداقل‌هایی را برای احراز هویت خبرنگاران قرار دادیم.

شمسایی عنوان کرد: همچنین سعی کردیم تمامی فرایندهای مهم در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام شود تا هم کار خبرنگار راحت‌تر صورت بگیرد و هم فرایندها تسریع بیشتری داشته باشد. همچنین سعی کردیم بخشی را به خبرنگاران آزاد و پیشکسوت اختصاص دهیم که در اینجا دیگر نیازی به تایید مدیر مسئول نیست و آنها هم می‌توانند به راحتی عضو سامانه جامع رسانه‌ها شوند.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2023-08-07 22:07

افزودن دیدگاه جدید