کد مطلب: 

283182

سازمان فناوری اطلاعات: پیام‌های خصوصی مردم در پیام رسان بله دارای امنیت است/ هیچ موردی از نقض حریم خصوصی مشاهده نشده است

سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: بررسی‌های این سازمان به عنوان نهاد تنظیم‌گر پیام رسان‌ها نشان می‌دهد که پیام‌های خصوصی مردم در پیام رسان بله دارای امنیت بوده و هیچ موردی از نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و تمام اقدامات صورت گرفته توسط پیام‌رسان بله برای مقابله با محتوای غیراخلاقی و کلاهبرداری و رسیدگی به گزارشات مردمی در گروه‌های عمومی بالای هزار نفر بوده است.
سازمان فناوری اطلاعات: پیام‌های خصوصی مردم در پیام رسان بله دارای امنیت است/ هیچ موردی از نقض حریم خصوصی مشاهده نشده است

به گزارش سیتنا، سازمان فناوری اطلاعات ایران در اطلاعیه‌ای تاکید کرد:

در روزهای اخیر، شاهد انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی بودیم که منتشرکنندۀ آن مدعی بود تصویر رایانۀ یکی از کارمندان بله است. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات ایران خواستار توضیحات مدیران ارشد این پیام‌رسان شد.

به این منظور علاوه بر برگزاری یک جلسه فوری با حضور مدیران این پیام‌رسان، کارشناسان این سازمان با هدف بررسی دقیق جزئیات و راستی‌آزمایی بیانیه منتشر شده توسط بله، در محل این پیام‌‌رسان حضور یافتند.

طبق بررسی‌های انجام شده، سامانۀ مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیراخلاقی در کانال‌ها و گروه‌های عمومی بله به‌طور کامل از سامانه‌های اصلی این پیام‌رسان جداست. محتوای درون این کانال‌ها و گروه‌ها طبق سند قوانین و شرایط استفاده از پیام‌رسان، به عنوان مصداق محتوای عمومی معرفی شده است، لذا محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینکهای مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این محتوای نامناسب با گزارشهای واصله کاربران یا از طریق ابزارهای هوش مصنوعی (متن‌کاوی) می‌تواند شناسایی شده و برای بررسی بیشتر در سامانه قرار بگیرد.

همچنین با بررسی بخش‌های مختلف این سامانه مشخص شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال‌کننده محتوا در کانال ها و گروه های عمومی  مانند ایدی کاربر، نام ارسال کننده و  شماره‌تلفن را ندارد. با توجه به این توضیحات، در این مورد هیچگونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیام‌رسان بله همانند گذشته تامین است.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-07-25 19:18

دیدگاه‌ها

تصویر Anonymous
کسی از این برنامه های مزخرف استفاده نمیکنه الکی زورتونو نزنید البته این برنامه برای افزاد سطح سواد پایین , راه اندازی کارهای عادی خودشون خوبه ولی برای افراد دیگه‌ایی کاربردی نداره , نخواهد داشت آمار کاربرهاهم دستکاری شده نیمی از اینها یا فعالیت ندارن یااین ک دلیت کردن حتی میتونه فیک هم باشن پس ....
ارسال شده توسط Anonymous در 03 مرداد 02 - 20:34

افزودن دیدگاه جدید