کد مطلب: 

289677

استفاده از قابلیت اینترکانکشن از دو میلیون کاربر فراتر رفت

طبق اعلام مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، بیش از دو میلیون کاربر از قابلیت اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی از زمان راه‌اندازی و ایجاد آن استفاده کرده‌اند.
استفاده از قابلیت اینترکانکشن از دو میلیون کاربر فراتر رفت

به گزارش سیتنا، مهدی مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه بعد از حدود هشت ماه از فعال‌سازی اتصال متقابل پیام‌رسان های بومی، میزان استفاده از این قابلیت از دو میلیون کاربر فراتر رفت، گفت: آمار میزان استفاده کاربران به ترتیب اختصاص دارد به کاربران پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ که از اوایل امسال با فعال‌سازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون نیاز به نصب پیام‌رسان دیگر پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی از قابلیت اتصال متقابل میان پیام‌رسان‌های بومی در اردیبهشت ماه، افزود: طرح «اتصال متقابل» بین پیام‌رسان‌های ایرانی قابلیتی نو در دنیاست که برای رفع انحصار و نیاز مردم برای ارتباط با یکدیگر در پیام‌رسان‌های بومی ایجاد شد.

به گفته مظفری، اتحادیه اروپا نیز برای ممانعت از شکل گیری انحضار و ایجاد رقابت بین سکوها و پلتفرم‌ها اقدام به تدوین قوانین دوقلو تحت عنوان قانون سرویس‌های دیجیتال (DSA) و قانون بازارهای دیجیتال (DMA) با وضع جرایم بسیار سخت گیرانه کرد که بر اساس آن، غول های بزرگ صنعت دیجیتال در پایان ماه مارس سال ۲۰۲۴ باید امکان اتصال متقابل میان سکوهای بالای ۴۵ میلیون کاربر را فراهم کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-07 11:06

افزودن دیدگاه جدید