کد مطلب: 

269590

معاون رئیس جمهور: کم فروشی به اینترنت هم رسیده است؛ با قانون‌گرایی، این آزار را از سر مردم رفع می‌کنیم

رئیس سازمان ملی استاندارد، می‌گوید: موضوع کم فروشی امروز مطالبه مردم است که قلمرو آن هم دامنه گسترده‌ای شده؛ از ماکارانی و فراورده‌های لبنی تا اینترنت، لذا باید به قانون عمل کرده و این آزار را از سر مردم رفع کنیم.
دکتر مهدی اسلام پناه

به گزارش سیتنا، دکتر مهدی اسلام پناه در رشته توئیتی نوشت:

۱.موضوع کم‌فروشی امروز مطالبه مردم است و اعتماد مردم را سلب کرده. چرا نسبت به این مهم بی تفاوتی اقتصادیست؟ کیفیت هم جای خودش را دارد.

این کم‌فروشی فقط در چیپس، ماکارونی و فرآورده‌های لبنی نیست. به خودرو، میلگرد و اینترنت هم رسیده. قلمروی کم‌فروشی، دامنه گسترده و پهناوری شده است.

۲.کوتاهی در رسیدگی به عدالت، جرمی نابخشودنی است. از دوستان دعوت کردم دور هم بنشینیم و برای اقتصاد کلان اوزان ومقیاس های کشور تصمیم بگیریم و وارد میدان شویم تا در کمترین زمان این مساله عمومی را حل کنیم.

اگر زنجیره کل ارزش تولید، عرضه و... را شفاف کنیم، اتفاق خوبی می افتد.

۳.بنابه گزارشات علمی مرکز انداره‌شناسی و اوزان ومقیاس ها سازمان ملی استاندارد ایران 41.35٪ کم‌فروشی در ۳۶۵واحد محصول تواتر در نمونه و مردودی اتفاق افتاده.

۴. در نمونه‌برداری‌های انجام‌شده از ۳۶۵ محصول (اکثراً شناخته‌شده) وزن بسیاری از کالاها در زرق و برق ظواهر و بسته‌بندی زیبا گم می‌شود. نمی‌خواهیم در وهله اول ذکر نام کنیم.

۵.سازمان حمایت،تعزیرات و سازمان ملی در زمینه استاندارد، اثرگذارند. هر تصمیم در این زمینه،باید معطوف به منشأ مشکل باشد.

منشأ اگر درست مدیریت شود، در بازار خردفروشی هم اثر دارد. ما نقص قانون، تبصره یا ماده واحده نداریم. نقص عمل و اقدام با درایت داریم. ما مسئولیتی داشتیم که ادا نکرده‌ایم.

۶.مرکز اوزان واندازه شناسی می‌تواند در حوزه تخصصی خود اعمال قانون کند. در بحث توزیع باید اتاق‌هایی (ماننداصناف) ایفای نقش کنند.

باید با اتکا به خدا به قانون عمل کنیم؛ این آزار را از سر مردم رفع و اعتماد مصرف کننده را در دولت مردمی احیاء کنیم. ما به عهدی که با مردم بسته‌ایم پایبندیم.

دکتر مهدی اسلام پناه

دکتر مهدی اسلام پناه

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-06-16 09:48

افزودن دیدگاه جدید