کد مطلب: 

265965

الزام حضور جدی‌تر صندوق‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: یکی از مشکلات دانشگاه‌های کشور عدم حضور جدی صندوق‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها است که باید در این زمینه تدبیری اندیشید.
دکتر علی خیرالدین

به گزارش سیتنا، دکتر علی خیرالدین در نشست با رئیس هیات عامل و معاونان صندوق نوآوری گفت: در دانشگاه‌های کشور برای اینکه ایده‌ای به نمونه آزمایشگاهی تبدیل شود، نیاز به امکانات دارد و در این زمینه وجود سرمایه برای تامین تجهیزات ضروری است.

وی مشکل دیگر در دانشگاه‌های کشور را رها کردن ایده‌های با قابلیت تجاری‌سازی عنوان کرد و گفت: می‌توان در دانشگاه‌ها به کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری ایده‌های نوآورانه را به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کرد، لذا باید به این مسئله توجه داشته باشیم تا خلاء‌ها رفع شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: از جمله مشکلات دانشگاه‌های کشور این است که صندوق‌های پژوهش و فناوری آنچنان که باید، وارد دانشگاه‌ها نشده‌اند تا به تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و فناورانه کمک کنند.

می‌توان در دانشگاه‌ها به کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری ایده‌های نوآورانه را به نمونه آزمایشگاهی تبدیل کرد، لذا باید به این مسئله توجه داشته باشیم تا خلاء‌ها رفع شوند.

دکتر خیرالدین با تاکید بر ضرورت تقویت شتابدهنده‌های دانش بنیان برای حمایت از ایده‌های فناورانه گفت: برای افزایش شتابدهنده‌ها باید برنامه‌ریزی کنیم تا از صاحبان ایده حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی در پایان مهمترین اولویت معاونت فناوری وزارت علوم را ارتباط و تعامل قوی بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد و گفت: ما در این زمینه همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا این تعامل به بهترین شکل ممکن برقرار شود. ‌‌‌‌

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2022-02-07 09:11

افزودن دیدگاه جدید