کد مطلب: 

270372

وحدت: موفقیت صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور زبانزد شده است

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به جرأت می‌گویم که در بخش‌های مختلف کشور صندوق‌های پژوهش و فناوری از الگوی موفقیت بسیار خوبی برخوردارند و موفقیت آن‌ها در کشور زبانزد شده است.
علی وحدت

به گزارش سیتنا، مراسم معارفه مدیر جدید دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری 21 تیرماه سال جاری با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد.

در این مراسم امیرحسام بهروز، مدیر پیشین دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری تودیع و معصومه خان‌احمدی به جای وی معارفه شد.

در این جلسه که جمعی از مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز به صورت حقیقی و مجازی حضور داشتند، دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری ضمن تقدیر از زحمات این کارگروه در دوره پیشین فعالیت خود، گفت: تجربه مدیریتی در کشور اهمیت این نکته را به ما گوشزد می‌کند که وقتی مدیریت یک نهاد یا سازمان به فهم، تخصص و کاردانی اعضای آن سازمان باور داشته باشد آن مجموعه با سرعت بسیاری بیشتری به سمت کمال خود پیش خواهد رفت.

وی درباره مدیر جدید دبیرخانه کارگروه‌ صندوق‌های پژوهش و فناوری بیان کرد: پیش‌بینی من این است که خان‌احمدی این مسیر را به خوبی ادامه دهند چرا که ایشان تجربه تعامل با استان‌ها را در کارنامه خود دارند و ازنظر شخصی نیز فردی متخصص، با برنامه، پیگیر و دلسوز هستند.

وقتی مدیریت یک نهاد یا سازمان به فهم، تخصص و کاردانی اعضای آن سازمان باور داشته باشد آن مجموعه با سرعت بسیاری بیشتری به سمت کمال خود پیش خواهد رفت.

وحدت تاکید کرد: ما در ادامه مسیر توسعه کیفی صندوق‌های پژوهش و فناوری چند محور اصلی کار داریم که مهم‌ترین‌ آن‌ها بحث ایجاد سامانه یکپارچه است. ضمن اینکه باید مسئله توانمندسازی این صندوق‌ها را نیز همواره دنبال کنیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با تاکید بر ضرورت تداوم تحقیق و توسعه در صندوق‌های پژوهش و فناوری، خطاب به مدیران این صندوق‌ها گفت: همه صندوق‌ها باید به حوزه جغرافیایی و تخصصی خود به‌طور ژرف و دقیق بیاندیشند. امروز می‌بینیم که اگر ما در صندوق نوآوری و شکوفایی صرفا درگیر پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شدیم دیگر طراحی و اجرای ابزارهای جدید از جمله سرمایه‌گذاری ممکن نبود. صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز باید فکر کنند که چه ابزارهای نوینی در راستای توسعه اقتصاد نوآوری استان‌های خود و به خصوص صادرات محصولات دانش‌‍بنیان می‌توانند طراحی کنند.

دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکید کرد: ما برای توسعه اقتصاد نوآوری در کشور قطعا به ارائه سرویس‌های صادراتی به شرکت‌های دانش بنیان نیاز داریم و باید آن‌ها را تعریف و طراحی کنیم و این‌ها ظرفیت‌هایی است که نباید فراموش شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه هرچقدر دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری تقویت شود امکانات این صندوق‌ها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری دبیرخانه صندوق را از خود بدانند و در این کار مشارکت کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از  خان احمدی نیز می‌خواهم مامن صندوق‌های پژوهش و فناوری و وکیل مدافع آنان در صندوق نوآوری و شکوفایی یا هر جای دیگر باشد و نیازهای آن‌ها را در راستای حرکت در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در سطح استان‌ها رفع کند.

وحدت خاطرنشان کرد: به جرأت می‌گویمکه در بخش‌های مختلف کشور صندوق‌های پژوهش و فناوری از الگوی موفقیت بسیار خوبی برخوردارند و موفقیت آن‌ها در کشور زبانزد شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-13 10:22

افزودن دیدگاه جدید