کد مطلب: 

264533

آغاز فعالیت اجرایی مبین‌نت به‌عنوان اولین اپراتور هوشمند تجاری

در پی امضای قرارداد شرکت مبین‌نت با سازمان آتش‌نشانی و سازمان فاوای شهرداری تهران، به‌عنوان اولین اپراتور هوشمند پایش حریق، رئیس هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات مبین‌نت به سیتنا گفت که برای توسعه فعالیت هوشمندسازی در بخش‌های کشاورزی، شهر، شبکه های برق و گاز و خودروی هوشمند هم اعلام آمادگی می‌کنیم.
آغاز فعالیت اجرایی مبین‌نت به‌عنوان اپراتور هوشمند تجاری

«مهدی غیناقی» رئیس هیات مدیره‌ی مبین‌نت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در خصوص وضعیت اپراتور های ارتباطی، گفت: بعلت کرونا و تغییر رفتار مشتریان افزایش تقاضا و رشد مصرف زیادی در  دو سال گذشته داشته ایم که نیاز به توسعه زیر ساخت های ارتباطی با تکنولوژی های نوین می‌باشد.

رئیس هیات مدیره‌ی مبین‌نت، بیان کرد: اپراتورها با  مشکلات زیادی مواجه هستند  از جمله تعرفه که چند سالی است تغییر نکرده که در جلسات با مسوولان مربوطه نیز مطرح شده است که وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات قول مساعدت برای اصلاح تدریجی ان را داده اند. درآمد ریالی و بدون افزایش و هزینه های ارزی سنگین باعث کند شدن رشد توسعه زیرساخت‌های روز ارتباطی شده است، در عین حال ما تمام تلاش خود را برای توسعه این زیر ساخت‌ها کرده ایم و در حد توان برنامه توسعه شبکه این شرکت در حال انجام می‌باشد.

غیناقی، ادامه داد: تخصیص فرکانس مناسب در کاهش سرمایه‌گذاری و افزایش تجربه‌ی مشتریان هم موثر می‌باشد.

وی، اشاره کرد: مبین نت مانند بسیاری از اپراتورها توسعه‌ی خدمات 5G را شروع کرده ، ولی به‌ دلیل‌ اقتصادی نبودن سرمایه‌گذاری نتوانسته این خدمت را به‌خوبی توسعه دهد.

وی در عین حال تاکید کرد: فعالیت خوبی در زمینه‌ی هوشمندسازی در این شرکت انجام شده است که به‌عنوان اولین اپراتور هوشمند در سطح کشور شاهد ابلاغ این مجوز به مبین نت بعنوان نماینده گروه همراه اول می‌باشیم. کارهای انجام شده تاکنون صرفا پایلوت های کوچک بوده و ما بسترها و زیرساخت‌های این کار را برای فعالیت در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، شهر، شبکه های برق و گاز و آب و خودروی هوشمند را فراهم کرده و اعلام آمادگی برای همکاری می‌کنیم.

رئیس هیات مدیره‌ی مبین‌نت توضیح داد: در بحث هوشمندسازی با  صنایع و سازمان‌ها و بخشهای مختلف در دولت و مجلس مذاکراتی داشته ایم، این کار نیاز به آمادگی و خواست سازمان‌های مربوطه دارد که در صورت همراهی می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را در زمینه آب و برق و گاز و محیط زیست حل نمود، زیرا ماهیت وجودی این سیستم های هوشمند در بهبود فرایندها و کاهش مصرف همگام با فرهنگ سازی درست در سمت مشترکین می‌باشد.

وی در پایان گفت: موضوع تحول دیجیتال، انقلاب صنعتی چهارم برای کشور عزیزمان در این مقطع زمانی بسیار مهم است که اگر همگام با آن نشویم، در بلند مدت  تولید کشور در همه زمینه ها ناکارآمد خواهد شد، همین‌جا از تمامی صنایع و سازمان‌ها و مسوولین مربوطه دعوت می‌کنم که برای آینده‌ی صنایع خود بر مبنای تحول دیجیتال برنامه‌ریزی اجرایی کنند.

گفتنی است؛ روز گذشته (دوشنبه - 29 آذرماه 1400) طی امضای قرارداد شرکت مبین‌نت با سازمان آتش‌نشانی و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، مبین نت به‌عنوان اولین اپراتور هوشمند پایش حریق کشور انتخاب شد و این شرکت در مدت شش ماه سامانه‌ هوشمند حریق را راه‌اندازی خواهد کرد تا در فاز اول سیستم اعلام حریق ۵۰ هزار ساختمان در شهر تهران به آن متصل شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4 (1 vote)
سیتنا 1
2021-12-21 16:13

افزودن دیدگاه جدید