کد مطلب: 

260408

ابراز خرسندی سندیکای صنعت مخابرات ایران از سخنان راهبردی وزیر پیشنهادی دفاع در مجلس

سندیکای صنعت مخابرات ایران با تاکید بر اظهارات راهبردی وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مجلس، خاطرنشان کرد: این سندیکا همواره برای توسعه صنعت ICT نگاهی فرابخشی دارد و از راهبردهای کلیدی که برطرف‌کننده شکاف های موجود در همگرایی و هم افزایی توانمندی‌های داخلی خواهد بود به دقت استقبال می‌کند و امیدوارانه پس از استقرار دولت جدید و امیر سرتیپ آشتیانی، وزیر محترم دفاع موارد همکاری را پی خواهد گرفت.
ابراز خرسندی سندیکای صنعت مخابرات ایران از سخنان راهبردی وزیر پیشنهادی دفاع در مجلس

به گزارش سیتنا، سندیکای صنعت مخابرات ایران در بیانیه‌ای که در اختیار سیتنا قرار داد، تاکید کرد: سخنان امیر سرتیپ آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع در جلسه امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی پیرامون تشریح برنامه ها، علاوه بر موضوعات دفاعی و امنیتی، در برگیرنده راهبردهای اساسی در حوزه های علوم ، فنون ، صنایع و کسب و کارهای پیشرفته از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بود.

سندیکای صنعت مخابرات ایران همواره برای توسعه صنعت ICT نگاهی فرابخشی دارد و از این‌گونه راهبردهای کلیدی که برطرف‌کننده شکاف های موجود در همگرایی و هم افزایی توانمندی‌های داخلی خواهد بود به دقت استقبال می‌کند و امیدوارانه پس از استقرار دولت جدید و وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موارد همکاری را پی خواهد گرفت.

لذا در ادامه به برخی از نکات کلیدی سخنان امیر سرتیپ آشتیانی در تشریح برنامه هایشان اشاره می شود:

۱- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای وظایف ذاتی و ماموریتی در حوزه های خودکفایی دفاعی و امنیتی، صنعت، انرژی، تجارت، علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی با شناخت تهدیدات، چالش ها و فرصت ها و با رویکرد تحولی در چهار سال آینده به فضل خدا اقدام خواهد نمود.

۲-  با لحاظ و توجه جدی به تاثیرگذاری فن آوری های نوین در عرصه های گوناگون و بهره گیری از سامانه های ترکیبی در حوزه های سخت و نرم و پیشرفت های جهشی در فناوری های نانو، سایبری، کوانتوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، انجام امور بر محور برنامه جامع استوار خواهد بود.

۳- به طور قطع و یقین از همه ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی، دانشگاه ها، جامعه علمی، شرکت های دانش بنیان و بنگاه های تولیدی برای تامین نیازمندی های حوزه دفاع با بهینه سازی و تقویت سازوکارهای موجود با مشارکت راهبردی و حداکثری، بهره گیری خواهد شد.

۴- بر انتقال فناوری و سرریز توانمندی های صنعت دفاعی به بخش های غیرنظامی و تجاری سازی آنها بصورت هدفمند و منطقی با پرهیز از رقابت با بخش خصوصی تاکید داریم.

۵- بر تعامل نظام مند نخبگان صنعت دفاعی با محیط های علمی ، فناوری و صنعتی  و شناسایی چالش های اصلی صنایع مادر و حساس و حل مسائل برای صنایع کشور اعم از دفاعی و ملی اقدام و اصرار خواهیم ورزید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1.6 (35 رای)
سیتنا 1
2021-08-23 20:40

افزودن دیدگاه جدید