کد مطلب: 

253417

احتمال برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در برخی شعب

رئیس مرکز حراست وزارت کشور، گفت: براساس توافقی که با هیات نظارت مجلس برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شده است، به میزان ظرفیت و امکانات موجود وزارت کشور، این انتخابات در برخی شعب به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود؛ یعنی رای گیری هم الکترونیکی خواهد شد.
احتمال برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در برخی شعب

به گزارش سیتنا، دومین همایش مدیران حراست استانداری سراسر کشور، مدیران حراست شهرداری های مراکز استانها و مدیران حراست سازمانهای تابعه وزارت کشور با محوریت انتخابات ۱۴۰۰ عصر یکشنبه ۲۱ دی ماه با حضور شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت کشور به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

شوشتری رئیس مرکز حراست وزارت کشور با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش، ایجاد هماهنگی و آمادگی کافی در راستای برگزاری انتخابات سال آینده است، گفت: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، چهار محور اصلی و بسیار مهم و اساس کار انتخابات هستند.

وی افزود: در محورهای سلامت و امنیت بیش از سایرین، مدیران و مسئولان وزارت کشور نقش و مسئولیت دارند اما در دو محور دیگر یعنی مشارکت و رقابت گرچه مجموعه صف و ستاد وزارت کشور هم می توانند تاثیرگذار باشند اما حوزه های دیگری مانند شورای نگهبان و کاندیداهای حاضر در انتخابات، احزاب و گروههای سیاسی و نوع فعالیت آنها تاثیرگذارتر هستند.

شوشتری با اشاره به اهمیت بسیار بالای حضور و مشارکت مردم در انتخابات گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات ناشی از آن، شور و نشاط و فعالیتهای انتخاباتی آغاز نشده است این درحالی است که در سالهای گذشته از یک یا حتی دوسال پیش از انتخابات حس و حال انتخاباتی در شهرها و روستاها جریان پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: همه این عوامل موجب می‌شود تا مردم کمتر از گذشته وارد فضای انتخاباتی شوند و آمادگی برای حضور در انتخابات نداشته باشند که باید تلاش کنیم در مهلت باقیمانده شرایط برگزاری انتخاباتی پرشور را فراهم کنیم.

وی درهمین راستا با اشاره به اینکه وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات تلاش دارد تا فضای رقابتی و مشارکتی خوبی برای انتخابات ایجاد کند، عنوان کرد: نحوه برخورد و تعامل استانداران، فرمانداران و بخشداران با مردم، در میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار موثر است.

مشاور وزیر کشور همچنین با بیان اینکه حضور مردم در عرصه های مختلف چون انتخابات، برای کشور و انقلاب بسیار مهم است، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات تبلوری از حمایت مردم از کشور و دفاع از کشور در برابر دشمنان و بیگانگان است.

شوشتری خاطرنشان کرد: در مجموع انتخابات برای مجموعه وزارت کشور به عنوان متولی امر و برای مجموعه حراست های ذیل این وزارتخانه به عنوان ناظرین و مسئولان برقراری امنیت و سلامت انتخابات بسیار مهم است، چرا که متولی کار هستند.

رئیس مرکز حراست وزارت کشور در ادامه با تاکید بر اصل بی طرفی مسئولان حراست در انتخابات گفت: جایگاه حراستها به نوعی است که باید در همه حوزه ها اصل بی طرفی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مشاور وزیر کشور همچنین بر لزوم رصد دقیق اخبار و موضوعات مرتبط با انتخابات در شهرستان ها و استانها از سوی مسئولان حراست تاکید و تصریح کرد: گزارشهای استانی به صورت هفتگی در قالب بولتن در اختیار وزیر کشور قرار می‌گیرد و یکی از منابع تصمیم گیری ها و برنامه های وزیر کشور همین اخبار و اطلاعات واصله از اقصی نقاط کشور است که این امر نشانگر حساسیت و اهمیت موضوع رصد و جمع آوری اخبار و اطلاعات از سوی حراستها است.

شوشتری با بیان اینکه مسئولان استانی باید آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات داشته باشند، افزود: احتمال برگزاری تمام الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری با توجه به اینکه هنوز وزارت کشور با شورای نگهبان در این زمینه به توافق نرسیده اند، وجود ندارد؛ اما براساس توافقی که با هیات نظارت مجلس برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام شده است، به میزان ظرفیت و امکانات موجود وزارت کشور، این انتخابات در برخی شعب به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود، یعنی رای گیری هم الکترونیکی خواهد شد.

مشاور وزیر کشور در پایان اظهار کرد: هر فرد باید برای انجام وظایف خود، احساس مسئولیت داشته باشد، آن را وظیفه شرعی و قانونی خود بداند و تا لحظه آخر حضور در مسئولیت خود به تمامی وظایف‌ خود عمل کند.

گفتنی است؛ در این همایش، معاونین مرکز حراست و مدیران حراست سازمانهای تابعه وزارت کشور  به بیان برخی از  نکات و موضوعات مهم درخصوص نحوه برگزاری انتخابات و آمادگی هرچه بیشتر برای برگزاری انتخاباتی سالم و با امنیت کامل پرداختند و در ادامه مدیران حراست استانداری ها به دیدگاهها، مسائل و مشکلات حوزه خود اشاره کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-11 12:23

افزودن دیدگاه جدید