کد مطلب: 

186970
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

واگذاری دانشکده‌ی پست و مخابرات، سلیقه ای بود/ ردیف بودجه‌ی دانشکده را امسال به مجلس فرستادیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اولویت امسال ما محتواست و همه می توانند در این نهضت سهیم باشند؛ چراکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به محتوا، ما نیز باید آن را در اولویت کارهایمان قرار دهیم.
 واگذاری دانشکده‌ی پست و مخابرات، سلیقه ای بود/ ردیف بودجه‌ی دانشکده را امسال به مجلس فرستادیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی، در مراسم صبح امروز که به مناسبت هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات در سالن شهید قندی برگزار شد، اظهار کرد: من همواره به بحث آموزش عنایت ویژه ای داشته ام و تصور می کنم هیچ کشوری توسعه پیدا نمی کند مگر اینکه آموزش در آن به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ی ICT کشور شدیدا به بحث آموزش نیاز دارد، گفت: اگر این فناوری را با بقیه‌ی فناوری‌ها و صنایع دیگر مقایسه کنیم رشد و تنوع در این حوزه قابل مقایسه با هیچ فناوری دیگری نیست و لذا همه‌ی مدیران و کارشناسان باید خود را به روز کنند و در این زمینه با آموزشی مناسب خود را ارتقاع دهند.

وی در بخشی از سخنان خود به واگذاری دانشکده اشاره کرد و گفت: زمانی که به وزارت آمدم این واگذاری برایم عجیب بود و بعد از بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که واگذاری دانشکده فقط بنا به سلیقه ای بود که در مقطعی توسط وزیر آن زمان صورت گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌هایی در این زمینه صورت گرفت و با نگاهی به قوانین و اسناد مربوطه و واگذاری سلیقه ای این دانشکده تلاش کردم تا آن را بازگردانیم و جا دارد از همین جا از دکتر فاضل نیز تشکر کنم که تلاش زیادی را در این زمینه انجام دادند.

وی در ادامه توضیح داد: اعضای هیات علمی دانشکده‌ی پست و مخابرات با واگذاری به بخش خصوصی به یک مربی تبدیل شدند که سوابق کاریشان تاثیری در آینده کاری آنها نداشت که با اقدامی که انجام داده و دانشکده را بازگرداندیم، اعضای هیات علمی دانشکده نیز در جایگاه رفیع خود قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امکاناتی که در وزارتخانه داریم متعلق به خود شماست، گفت: واگذاری دانشکده‌ی پست و مخابرات بنا به تصمیمی غیر از وزارتخانه بود که با تلاشهایی که صورت گرفت توانستیم آن را به جایگاه خود بازگردانیم.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به تلاشهایی برای سراسری شدن دانشکده، گفت: ما علاقه مندیم فارغ التحصیلان ما از این دانشکده مهارت لازم را داشته و بتوانند به بازار کار جذب شوند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در این دانشکده به گونه ای فعالیت کنیم تا برنامه ریزی های لازم از دانشگاه تا صنعت صورت گرفته و علاقه مندیم شما نیز کاربردی تدریس کنید. 

وی در خصوص پشتیبانی مالی از دانشکده نیز، گفت: امسال نیز برای این موضوع ردیف بودجه ای در نظر گرفته شده و به مجلس رفت.

وی در عین حال بر ضرورت ارتباطات و تماس های بین المللی دانشکده تاکید کرد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اولویت ما توسعه زیرساخت بود، گفت: همین جا ضروری است که از زحمات مهندس خسروی تشکر کنیم و با افتخار می گویم هر اپراتور و هر شرکتی از ما پهنای باند بخواهد محدودیتی برای ارائه نداریم.  

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-14 16:28

افزودن دیدگاه جدید