کد مطلب: 

186959

برگزاری مراسم هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس دانشکده پست و مخابرات تا ساعاتی دیگر

در آستانه روز جهانی ارتباطات، مراسم گرامیداشت هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس دانشکده پست و مخابرات، امروز 25 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 11 الی 13 در تالار همایش های شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می شود.
برگزاری مراسم هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس دانشکده پست و مخابرات تا ساعاتی دیگر

به گزارش سیتنا، دانشکده پست و مخابرات یکی از قدیمی ترین نهادهای آموزشی کشور است که ابتدا با نام «مدرسه پست و تلگراف» در سال 1307 ایجاد شده است. در ادامه و با  توسعه  خطوط تلفن و فناوری های مخابراتی در  کشور بنام «دانشکده مخابرات» تغییر نام داد. بخشی از این مرکز پس از انقلاب فرهنگی دانشگاه ها در سال 1362 زمینه ساز تشکیل دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی شد، در عین حال فعالیت مراکز آموزش تخصصی در شرکت های وابسته «وزارت پست، تلگراف و تلفن» نیز ادامه یافت.

با توجه به توسعه فعالیت های وزارتخانه و پیگیری های صورت گرفته، در 25 اردیبهشت سال 72 اساسنامه جدید دانشکده به تصویب شورای گسترش وزارت فرهنگ و آموزش عالی رسید و از آن زمان اقدام به پذیرش دانشجو نمود. در سال 1374 دانشکده با تغییر نام و افزودن رشته ها و گرایش‌های مرتبط با حوزه ICT در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد، تحت عنوان «دانشکده علمی ـ کاربردی پست و مخابرات» تا به امروز مشغول به ارائه  آموزش های تخصصی حوزه ICT است.

تربیت دانشجویان در رشته های  کاردانی و  کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارشناسی حرفه ای پست و پست بانک در دوره های آموزشی ترمی، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت کارکنان سازمان های تابعه وزارتخانه و مراکز مخابراتی، ایجاد و توسعه کارگاه ها و آزمایشگاه های مربوط به فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، ارتباط با نهادهای بین المللی نظیر اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، تالیف و چاپ کتاب و مقالات علمی متعدد، نوآوری در طراحی و ساخت تجهیزات مخابراتی و حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان، بخشی از فعالیت های دانشکده طی سال های اخیر بوده است.

مراسم سالروز تاسیس دانشکده با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روسای سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت، روسای پیشین، اساتید پیشکسوت، اعضای هیئت علمی، گروهی از دانشجویان فارغ التحصیل و فعلی امروز 25 اردیبهشت ماه جاری ساعت 11 در تالار همایش های شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-14 08:46

افزودن دیدگاه جدید