کدخبر :12462 پرینت
06 بهمن 1392 - 10:39

GPRS ایرانسل نیازمند توسعه‎ی بسترها و زیرساخت‎ها

متن خبر

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نتایج آخرین ارزیابی خود از اپراتورهای فعال تلفن همراه کشور را در دو شاخص کیفیت مکالمات (SQI) و کیفیت دریافت دیتا از طریق موبایل (GPRS) اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، نکته قابل توجه در این گزارش، اندازه گیری انجام شده در سطح معابر شهری (out door) از دید مشترک است؛ زیرا بر اساس اعلام رگولاتوری، اپراتور اول یعنی همراه اول در حوزه‎ی GPRS سرمایه گذاری بسیاری انجام داده و کیفیت ارتباطات دیتای این اپراتور در همه‎ی استان ها به غیر از بوشهر و همدان از وضعیت خوبی برخوردار است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به وضعیت کیفیت دیتای ایرانسل، آمده است: اپراتور دوم یا ایرانسل در حوزه GPRS فقط در 8 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، کردستان، لرستان، مرکزی و همدان وضعیت خوبی داشته و در سایر استان ها (23 استان دیگر) نیازمند توسعه بسترها و زیرساخت های لازم جهت بهبود وضعیت ارائه‎ی خدمات است.

از آنجا که اپراتور دوم تلفن همراه کشور جامعه هدف خود را جامعه جوان کشور قرار داده است و در چند سال گذشته مدعی ارائه خدمات نوین بر بستر GPRS برای این قشر بوده است؛ به نظر می‎رسد توفیق چندانی برای فراهم آوری بستری مناسب جهت ارائه خدمات دیتا نداشته و در بیشتر استان های کشور نیازمند توسعه بسترها و زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات مبتنی بر دیتاست.

با توجه به اینکه ایرانسل شعار خود را تجربه زندگی دیجیتال قرار داده است و یکی از ملزومات زندگی دیجیتالی وجود بستری مناسب برای تبادل دیتاست، به نظر می رسد مدیران و مسؤولان این اپراتور در اولین گام باید تلاش بیشتری برای بهبود کیفیت GPRS خود معمول نمایند تا در گام های بعدی بتوانند سرویس هایی متناسب با زندگی دیجیتال به مشترکین خود ارائه کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

سرعت اینترنت در مجموع 56 kb می باشد حالا بگوید n
گیگابیت ضمنا اینترنت در بسیاری موارد کارایی ندارد

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.