کد مطلب: 

12407

دعوت اپراتور چهارم از شرکت‎های داخلی توانمند در حوزه FTTX

دعوت اپراتور چهارم از شرکت‎های داخلی توانمند در حوزه FTTX

مدیرعامل اپراتور چهارم اعلام کرد: فاز مطالعاتی، امکان سنجی و طراحی شبکه فیبرنوری تا درب منازل با همکاری مشاور خارجی مراحل پایانی خود را طی می کند و اپراتور چهارم به زودی وارد فاز اجرایی در نقاطی از کشور که به عنوان پایلوت انتخاب شده اند خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس "محمد علی رحماندوست" گفت: به منظور استفاده هر چه بیشتر از توان داخلی کشور و شناسایی منابع تخصصی، از کلیه شرکت های فعال و توانمند در حوزه FTTX  که تجربه مفیدی در این زمینه دارند و علاقمند به همکاری با این اپراتور هستند دعوت به همکاری می شود.

 

وی افزود: طبق برنامه ی اجرایی پروژه FTTx در ایران، اپراتور چهارم باید در پایان سال 93 حداقل یک میلیون پورت منصوبه در شهرهای با اولویت اول داشته باشد که این میزان در مقابل پتانسیل‎های داخلی، کار مشکلی نخواهد بود.

 

مدیرعامل اپراتور چهارم، شهرهای اولویت اول اجرای شبکه فیبرنوری تا درب منازل را هفت شهر تهران ، کرج ، مشهد، قم ، اصفهان، شیراز و تبریز اعلام کرد.

 

رحماندوست گفت: هدف از اجرای شبکه فیبرنوری تا درب منازل شهروندان، ایجاد دسترسی کاربران به پهنای باند بالا از طریق فناوری فیبرنوری است که در پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان ماموریت اپراتور چهارم دیده شده است.

 

وی افزود: در شرایط کنونی هیچ فناوری دیگری نمی تواند در ارایه سرویسهای نیازمند باند وسیع از قبیل پزشکی از راه دور، آموزش ازراه دور و خدمات مورد نظر دولت الکترونیک با فناوری فیبرنوری برابری کند.

 

وی گفت: این رقابت شامل "قیمت مناسب" برای سرویس‎های مورد استفاده نیز می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-22 20:21

دیدگاه‌ها

تصویر مصطفی بوشهر
متاسفانه سرمایه اصلی تمام این طرح ها از خون و دل مردم استان بوشهر و خوزستان در میاد و برای شهرهای شمالی خرج می شه . آخه این بی عدالتی تا کی ؟
ارسال شده توسط مصطفی بوشهر در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید