کد مطلب: 

12290

"رایانش ابری" پاسخ ایران به بحران اقتصادی است

روزهای شش و هفت بهمن ماه امسال شاهد برگزاری بزرگترین رویداد جامع رایانش ابری و مجازی سازی ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران خواهیم بود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی cloudtech ، رویداد رایانش ابری و مجازی سازی ایران با رویکرد رایانش ابری زیرساخت توسعه مبتنی بر نامگذاری سال 92 با عنوان حماسه سیاسی حماسه اقتصادی و برنامه ریزی دولت یازدهم در جهت توسعه همه جانبه کشور با فناوری های نوین ، تقویت بخش خصوصی و حرکت در مسیر چشم انداز ایران 1404 برنامه ریزی شده است.

 

در این میان نقش متولی ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارائه نقشه راه فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرساخت های لازم توسعه دولت الکترونیک مبتنی بر رایانش ابری حائز اهمیت ویژه است.

 

بنابراین گزارش ، بررسی رایانش ابری از منظر تجاری سازی و طرح راهکارهای رفع مشکل اشتغال و کمک به توسعه کارآفرینی در کنار راهکارهای محاسبات ابری در صنعت نفت و بررسی و ارائه راه حل مقابله با تهدیدات خدمات ابری در حوزه ERP باحضور مسئولان کشور و بیش از 400 نفر از متخصصان ، کارشناسان و فعالان این صنعت صورت خواهد پذیرفت.

 

این گزارش می افزاید: در رویداد جامع رایانش ابری نقش این فناوری در مهاجرت به متن باز بررسی می شود و گزارشی از آخرین تحقیقات انجام شده در خصوص رایانش ابری در ایران و جهان ارائه خواهد شد.

 

این رویداد که با حضور بزرگان صنعت رایانش ابری از کشورهای خارجی همچون "پرداهلبرگ" موسس انجمن رایانش ابری آسیا ، مدیر برنامه مایکروسافت ، مدیر مبلغان سرویس های وب آمازون و مشاور علمی اتحادیه اروپا در زمینه نرم افزار و خدمات معماری ، برگزار میشود به ارائه کارگاه های تخصصی در روز دوم خواهد پرداخت.

 

در این کارگاه ها مباحثی مانند رایانش ابری در بانکداری، امنیت فضای تبادل اطلاعات ، راهکارهای مجازی سازی مبتنی بر زمین و جایگزینی VMware در مجازی سازی سمت سرور، امنیت و زیرساخت در رایانش ابری ارائه میشود.

 

متخصصان و کارشناسان همچنین به طرح مباحثی چون امنیت و الزامات رایانش ابری و آینده این فناوری خواهند پرداخت و برنامه نویسی موازی به سوی کاربردپذیری بهتر رایانش ابری نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

ضمن اینکه محصولات تجاری برتر در حوزه مجازی سازی و رایانش ابری معرفی میشوند همزمان ، دستاوردها و توانمندی های فعالان فناوری ابری نیز طی روزهای 6 و 7 بهمن ماه در قالب نمایشگاه جانبی این رویداد بزرگ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

 

بررسی راهکارها و دستاوردهای نوین در عرصه ذخیره سازی پردازش اطلاعات و انتقال تجربیات در خصوص فناوری های مجازی سازی و ابری از جمله اهداف برگزاری رویداد جامع رایانش ابری و مجازی سازی ایران است.

 

این رویداد در آدرس اینترنتی cloud-tech.ir در دسترس علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-17 12:37

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
تمام این کارا شامل اینترنت ملی و ایمیل ملی و شبکه ملی و هزار نواوری جدید که مسئولین قصد دارن از خودشون در بیارن فقط و فقط شامل حرام کردن دو چیز است: 1. پول مردم2.زمان
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید