کد مطلب: 

11888

ابراز امیدواری وکیل اسنودن برای بازگشت موکلش به آمریکا

ابراز امیدواری وکیل اسنودن برای بازگشت موکلش به آمریکا

وکیل ادوارد اسنودن، افشاگر امریکایی گفته است، وی هم اکنون و پس از افشای اطلاعات محرمانه درباره برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی  امیدوار است به آمریکا باز گردد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از پرس تی وی، "بن ویزنر" مشاور حقوقی اسنودن در آمریکا و رئیس پروژه اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در زمینه بیان، حریم خصوصی و فناوری در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی گفت: اسنودن «امیدوار است به آمریکا بازگردد.»

 

ویزنر با اشاره به اینکه به طور منظم با اسنودن در ارتباط است گفت ممکن است پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی استحقاق عفو را داشته باشد.

 

وکیل اسنودن گفت: «به عقیده من این یکی از آن پرونده‌ها (مستحق عفو) است. افشاگری‌های اسنودن عمیقا برای کشور و جهان ارزشمند بوده است؛ این اطلاعات به واقع اوضاع را تغییر داده‌ است و به نظر من امریکا به واسطه مذاکره با وی می‌تواند چیزهای بیشتری به دست بیاورد.»

 

اسنودن از اقدام خود برای افشای اسناد محرمانه درباره برنامه جاسوسی آمریکا خشنود است.

 

نشریه واشنگتن پست در یکی از مقاله‌های اخیر خود به نقل از وی نوشت: «من برنده شدم و ماموریت انجام شد.» اما این وکیل گفت منظور اسنودن به واقع این نبوده که او به همه اهداف خود دست یافته است.

 

وینزر تصریح کرد: «منظور وی این نبوده که ماموریت انجام شده است. منظور او این بوده که هدفش آوردن مردم آمریکا، دادگاه‌های فدرال و تمام کنگره به پای میز گفتگو بوده است. اسنودن به نوبه خود کارش را انجام داد. اکنون به مردم و نظارت سازمانی بستگی دارد که چگونه به وی پاسخ گفته شود.»

 

اسنودن از مسکو پناهندگی یک ساله دریافت کرده است و در حال حاضر در روسیه به سر می‌برد. آمریکا گذرنامه او را لغو کرده و خواسته است وی از روسیه به این کشور بازگردانده و با اتهامات مربوط به سرقت اسناد محرمانه و جاسوسی روبه‌رو شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-31 11:47

افزودن دیدگاه جدید