کدخبر :11848 پرینت
08 دی 1392 - 09:14

آغاز طرح آمارگیری استفاده‎ی مردم از ICT از 21 دی ماه

متن خبر

مجری نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، گفت: به منظور ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ارزیابی های مجامع بین المللی حوزه فاوا، طرح آمارگیری تخصصی استفاده خانوارها و افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات از 21 دی ماه سال جاری آغاز می شود.

 

به گزارش سیتنا، مهندس "امیر حسین محب علی" رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات و مجری نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ، اظهار داشت: این طرح توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی وزارت ارتباطات، با همکاری مرکز آمار ایران و اداره آمار و اطلاعات اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) به مدت 20 روز در سراسر کشور آغاز و نتایج آن در دو برش استانی و کشوری در اردیبهشت سال 93 اعلام می شود.

وی افزود: این طرح در چارچوب اجرای نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور و ظرفیت سازی فنی در خصوص ارتقای جایگاه ایران در ارزیابی های مجامع بین المللی حوزه فاوا عملیاتی می شود.

مجری نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با بیان این مطلب که برای اجرای این طرح هفت فاز عملیاتی تعریف شده گفت: طراحی ،آموزش آمارگیران ، عملیات میدانی و اجرا و داده آماری ،ویرایش موضوعی ، استخراج جداول اولیه(بی وزن) ، استخراج جداول نهایی(با وزن) ، اخذ تاییدیه تیم راهبری نظیر ITU از جمله فازهای تعریف شده در این حوزه است.

وی با اشاره مبانی قانونی اجرای این طرح خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری استفاده خانوارها و افراد از ICT بر اساس تبصره 3 ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، با مدیریت سازمان فناوری اطلاعات ایران بعنوان هماهنگ کننده ملی حوزه شاخص های فاوا در کشور ، طی قراردادی توسط مرکز آمار ایران اجرا می شود.

امیر حسین محب علی در خصوص اهداف اجرای این طرح تصریح کرد: با اجرای طرح مذکور، کشور نسبت به تهیه پاسخ پرسش¬های نهادهای بین¬المللی در این زمینه بموقع و جامع پاسخگو بوده و تخمین هایی که نهاد های بین المللی برای وضعیت عملکردی ایران به جهت عدم ارسال اطلاعات برآورد می کرده اند را تصحیح تا از تضییع و افت جایگاه کشور در رتبه بندی های بین المللی فاوا جلوگیری شود.

وی ادامه داد:‌ نتایج دقیق این آمارها در حوزه دستیابی و استفاده خانوارها افراد از فاوا در کسب و کار ، منجر به دقت و بهبود کیفیت تصمیم¬گیری و سیاستگذاری حوزه فاوا در کشور خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات با اشاره به ارائه تعریف جدید کاربر اینترنت از سوی ITU تصریح کرد : بر اساس تعریف جدید اتحادیه جهانی ارتباطات، کاربر اینترنت کسی است که در طول 3 ماه گذشته با هر فناوری ارتباطی به شبکه اینترنت متصل بوده است.

وی تاکید کرد: این زمان در تعاریف قبلی 12 ماه بوده که با توجه به توسعه کاربری اینترنت در دنیا، به 3 ماه کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.