کد مطلب: 

11690

دستیابی فیس‎بوک به اطلاعات شخصی شما از روی عکس‎هایتان!

دستیابی فیس‎بوک به اطلاعات شخصی شما از روی عکس‎هایتان!

شبکه اجتماعی "فیس بوک" اقدام به راه اندازی سرویسی خواهد کرد که خواهد توانست با مشاهده‎ی عکس‎های کاربران، اطلاعات کاملی از آنها را جمع آوری کند. این قدم، کمک شایانی به مراکز تبلیغاتی برای انتخاب درست مخاطب مورد نظر و علایق وی خواهد نمود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از صدای روسیه، به نوشته‎ی روزنامه‎ی "The Daily Mail" چاپ لندن، از این به بعد تمامی اطلاعات و سوالات مربوط به شما همچون "نوشیدنی مورد علاقه ی شما؟" ، "در زمان مرخصی ترجیح می‎دهید به کجا سفر کنید؟" و غیره به منظور تعیین هدفمند دسته‎ی مخاطب، در اختیار مراکز تبلیغاتی گذاشته خواهند شد.

 

مدیران سایت در نظر دارند تا از دانشمندان دانشگاه نیویورک برای انجام پروژه‎ی نوین "آزمایشگاه تحقیقات بر روی هوش مصنوعی" دعوت به عمل آورند. این شبکه‎ی اجتماعی اکنون پروفسور "یان لکون" از "مرکز مطالعات داده های الکترونیکی" را به عنوان مدیر ارشد آزمایشگاه برای انجام این پروژه جذب کرده است. آخرین دست آوردهای به عمل آمده به هدف ارتقای سطح تعیین کاربران بر اساس اطلاعات دریافتی، طبقه بندی شده و در اختیار شرکت‎های تبلیغات عمده برای طراحی هدفمند تبلیعات، قرار خواهد گرفت.

 

به گفته‎ی پروفسور یان، نوار خبری و تبلیغاتی برای هر کاربر باید به صورت مجزا رتبه بندی شده تا تبلیغات به صورت هدفمندانه به دست مخاطب مورد نظر برسد.

 

در حال حاضر، شبکه‎ی اجتماعی "فیس بوک" بزرگترین شبکه‎ی اجتماعی در دنیا است. ولی این دلیل نمی‎شود تا صاحبان سایت برای حفظ این تعداد کاربر تلاشی نکنند. از دیگر اهدافی که اکنون پیش روی مدیران فیس بوک قرار دارد می‎توان به جذب شرکت‎های تبلیغاتی برای افزایش سرمایه گذاری و سود دهی اشاره نمود.

 

شعبه‎های آزمایشگاه تحقیقاتی فیس بوک در شهرهای "نیویورک"، "لندن" و زادگاه سازنده‎ی آن یعنی "منلو-پارک" افتتاح خواهد شد.

 

مدیر ارشد این آزمایشگاه تحقیقاتی گفته است که تا آغاز پروژه، درباره‎ی تعداد کارمندان و اعضای گروه تحقیقاتی حرفی نخواهد زد. لازم به ذکر است که این آزمایشگاه، کار خود را از اوایل ماه ژانویه 2014 میلادی آغاز خواهد نمود.

 

به گزارش سیتنا، پروفسور "یان لکون" از شهروندان فرانسه بوده که بخاطر فعالیت در زمینه‎ی "طراحی یکی از نسخه های الگوریتم بازشناختی الگو بر اساس مدل مشابه چشم انسان" معروف است. از دیگر فعالیت‎های وی می‎توان به "پروژه‎ی اتومبیل‎های حرکت اتوماتیک" و همچنین "فناوری تشخیص صدا و آوا" اشاره نمود.

 

به گفته ی آقای "جیمزهندلر" از متخصصان فن آوری اطلاعات و رایانه، فیس بوک در حال حاضر نیز از یک سری الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده می کند. ولی برای تجزیه و تحلیل عکس، ویدئو و دیگر موارد چند رسانه ای، نیاز شدیدی به ارتقای قدرت شبکه ای خواهد داشت.

 

آقای هندلر در ادامه می افزاید: "به زودی در این پرتال می توان شاهد ابزارهای پیشرفته ای بود. برای مثال می توان یک وسیله ی خاص را از روی عکس آن پیدا کرد و یا مثلا می توان از روی عکس های یک کاربر در سایت های مختلف، اطلاعات و داده های بسیاری را درباره ی وی به دست آورد."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-23 14:27

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
سلام امیدوارم که این کار هر چه زودتر صورت بگیره و کار برای کاربران این شبکه راحتر شه"
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید