کد مطلب: 

10523

احمد بزرگیان: یکی از سموم مدیریت، انحصار در اطلاعات است

احمد بزرگیان: یکی از سموم مدیریت، انحصار در اطلاعات است

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، پرورش خلاقیت و نوآوری با استفاده از ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعات را راهکاری مناسب در جهت تحقق تعالی سازمانی برشمرد و تاکید کرد: در عصر حاضر فناوری اطلاعات باید به کمک سازمانها برای پیشرفت و توسعه بیاید.

 

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، در خبر ارسالی برای سیتنا آمده است: "احمد بزرگیان" در دومین همایش تعالی سازمانی که توسط مجتمع فنی تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، حق مالکیت فکری را یکی از مهمترین ایده هایی عنوان کرد که می تواند باعث تغییر و پیشرفت سازمانها شود و اظهار داشت: برای اثربخشی سازمانی و رویکرد منظم، منطقی و برنامه ریزی شده سازمانها باید روش مناسبی از جمله مشارکت ایده ها و مهارتها در سازمانها اتخاذ شود.

 

وی با تاکید بر استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان محرک پیشرفت و توسعه گفت: پیاده سازی نظام پیشنهادها در سازمانها و دستگاههای اجرایی با محوریت فناوری اطلاعات عملکردی مثبت بود که رشد سازمانهای اجراکننده این طرح را به همراه داشت.

 

بزرگیان پیگیری مهارتهای فردی برای شناسایی استعدادها و نیز پرورش خلاقیت و نوآوریها را بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: پیشنهاد می شود صندوقی تحت عنوان صندوق سهام فکری کارکنان در سازمانها و نهادها تشکیل شود تا ایده های خلاق در جهت تعالی سازمانها مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی یکی از چالشهای جدی سازمانها را مقاومت آن ها در مقابل تغییرات دانست و گفت: شفافیت و جلب اعتماد دیگران از مشخصات یک سازمان متعالی است چرا که یکی از سموم مدیریت، انحصار در اطلاعات است که باید به این نکته توجه شود.

 

همچنین  سعید سعادت مدیرعامل مجتمع فنی تهران نیز در این همایش یکی از مهم ترین شاخص های میزان توسعه یافتگی در کشور را بحث اشتغال عنوان کرد که حتی در انتخاب روسای دولتها نیز نقش تعیین کننده ای دارد و گفت: شرط اول شکوفایی هر جامعه آن است که از نظر اقتصادی تامین باشد و اگر به آبادانی و بالندگی کشور می اندیشیم ابتدا باید بحث اشتغال و کارآفرینی را در جامعه دنبال کنیم و این در حالی است که متاسفانه هرم اشتغال در کشور ما وارونه است.

 

وی با اشاره به آمار ارائه شده توسط مرکز آمار مبنی بر اینکه در کشور ما  آمار بیکاران زیر دیپلم کمتر از افراد تحصیلکرده است اظهار داشت: متاسفانه آنچه در دانشگاههای ما آموزش داده می شود بر اساس نیاز جامعه نیست و با توجه به تغییرات سریع حوزه فناوری اطلاعات، سازمانها و دانشگاهها چابکی لازم را برای به روز کردن اطلاعات خود ندارند.

 

67[1].jpg

 

سعادت با تاکید بر اینکه متاسفانه در کشور ما بانک اطلاعاتی دقیقی در حوزه مشاغل وجود ندارد، گفت: کارآفرینی مساله ای است که باید در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود و برای خروج از اقتصاد تک محصولی و رسیدن به توسعه پایدار باید آموزش های مستمر در جامعه نهادینه شود.

مدیرعامل مجمتع فنی تهران با بیان اینکه در سند چشم انداز 20ساله دیده شده اقتصاد کشور ما اقتصادی دانش محور یا دانایی محور است که رکن اساسی آن آموزش مستمر است، افزود: امروزه یکی از حوزه های موثر در توسعه اشتغال، گذراندن دوره های ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ شکی نیست که فناوری اطلاعات موجب کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت و شفافیت و سرعت و چابکی سازمان می شود.

 

وی از تعدد دستگاههای متولی آموزش های مهارتی در کشور نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این دستگاهها کارهای موازی زیادی انجام می دهند و هزینه زیادی در این تشکیلات صرف می شود که استانداردهای آن های متفاوت است و هیچ کدام از استانداردهای ملی تبعیت نمی کند.

 

وی با بیان اینکه در سازمان های دولتی با توجه به تغییرات شتابانی که در حوزه فناروی اطلاعات انجام می شود چابکی لازم برای نوشتن استاندارهای لازم مشاغل جدید وجود ندارد افزود: این درحالی است که بسیاری از کارفرمایان ما از نداشتن نیروی متخصص در عذاب هستند. براین اساس پیشنهاد می شود مرکزی تشکیل شود که سیاست های کلی آموزش های مهارتی و مستمر را دنبال کند که این نیاز واقعی جامعه محسوب می شود.

 

در این مراسم همچنین دکتر محمدرضا سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی از همکاری با مجتمع فنی تهران خبر داد که در این راستا تفاهمنامه مشترک برای برگزاری مشترک دوره های آموزشی، دانش اجتماعی و دانش فنی کار، مهارت های کسب و کار و کارآفرینی منعقد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-05 10:45

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
یکی از سموم مهلک تر در این مملکت شعار زدگی و جوزدگی در حین سخنرانی است که گویا الزایمر هم در بین سخنرانان شایع است و ذره ای از شعاریشان در یادشان نمیماند!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید