کد مطلب: 

10342

در حال حاضر دانشکده‎ی مخابرات با هزینه‎ی شرکت مخابرات اداره می‎شود

در حال حاضر دانشکده‎ی مخابرات با هزینه‎ی شرکت مخابرات اداره می‎شود

دکتر "داود زارعیان" اظهار داشت: دانشکده پست و مخابرات یک دانشکده‎ی قدیمی است و علاوه بر اعتبار داخلی دارای اعتبار بین المللی است.

معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR) گفت: دانشکده پست و مخابرات از بدو تاسیس یکی از زیر مجموعه‎های وزارت ارتباطات بوده است. در دولت آقای خاتمی قرار شد که فعالیت دانشکده‎هایی که زیرمجموعه‎ی وزارت‎خانه است متوقف شود و دانشکده پست و مخابرات نیز پیرو این تصمیم چند سالی دانشجو نگرفت.

وی ادامه داد: در دولت آقای احمدی نژاد مصوبه‎ای مبنی بر اینکه دستگاه‎های دولتی نمی‎توانند دانشکده داشته باشند به تصویب رسید و در این خصوص سه راه حل ارائه شد. نخست اینکه دانشکده‎ها منحل شوند. دیگر اینکه دانشکده‎ها به وزارت علوم تحویل داده شوند و سومین راه حل این بود که دانشکده‎ها به مراکز آموزش عالی غیر دولتی تبدیل شوند.

دکتر زارعیان افزود: بر همین اساس در وزارت علوم مصوب شد که دانشکده‎ی پست و مخابرات به شرکت مخابرات ایران که یک شرکت خصوصی است تحویل داده شود و در حال حاضر دانشکده‎ی مخابرات با هزینه‎ی مخابرات اداره می‎شود و مراحل دیگر آن نیز به تدریج عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت رئیس دانشکده‎ی پست و مخابرات، گفت: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برای رئیس دانشکده حکم زده است و ایشان در حال پیگیری کارهای دانشکده هستند.

دکتر زارعیان در پایان خاطرنشان کرد: دانشکده‎ی پست و مخابرات یک دانشکده قدیمی است و علاوه بر اعتبار داخلی دارای اعتبار بین المللی است و تا کنون با همکاری ITU چندین دوره‎ی آموزشی برگزار کرده و به زودی نیز یک دوره‎ی آموزشی دیگر برگزار خواهد کرد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-10-29 19:45

دیدگاه‌ها

تصویر tفرهاد
متاسفانه ضعف مفرط علمی سرپرستی که 10 سال در سمت سرپرست دانشکده بوده و اکنون از طرف یک نهاد خصوصی خلاف قانون و با تصرف غیر قانونی بدون مصوبه هیات امنا آنرا دو دستی تحویل شرکت مخابرات داده منشا مشکلات دانشکده می باشد
ارسال شده توسط tفرهاد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
لطفا از آقای دکتر زارعیان بپرسید: 1-اگر دانشکده خصوصی شده چرا تا بحال حکم کارکنان بعد از چهار سال تغییر پیدا نکرده است و حکم شان هنوز دولتی است؟؟ 2- اگر دانشکده دولتی است چرا حکم رئیسش توسط مدیر عامل مخابرات زده شده؟؟ 3- اگر دانشکده دولتی است چرا وزیر طبق معمول حکم رئیسش را نزده و حداقل از 6 سال گذشته شاید هم بیشتر حکمی برای رئیس دانشکده نزده شده؟؟ 4- از لحاظ قانونی سرپرست برای مدت کوتاه مثلا 3 ماه مفهوم داره در حالی که سرپرست فعلی به مدت ده سال است که سرپرست دانشکده است اما جواب: متاسفانه سرپرست یا رئیس دانشکده یا مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مخابرات با ایجاد شبکه ای از ارتباطات ، توانسته حداقل در چهار سال گذشته همه را سرکار بگذارد. به وزارت خانه گفته دانشکده بر اساس دستور وزیر به مخابرات منتقل شده و به مخابرات هم گفته که هنوز فرایند انتقال کامل نشدهو دانشکده هنوز مخابراتی است. هر جا لازم بوده گفته دانشکده مخابرات و هر جا به نفعش بوده گفته مرکز آموزش عالی علمی کابردی مخابرات. نمونه خیلی واضح آن به مصاحبه نامبرده با سایت وزارت و شرکت مخابرات توجه نمائید. با سایت وزارت بعنوان رئیس دانشکده مخابرات مصاحبه کرده اما با سایت شرکت مخابرات ایران بعنوان رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مخابرات. متاسفانه در طول ده سال گذشته دانشکده از دید سازمانهای بازرسی و حسابررسی پنهان مانده چرا چون از دولت بودجه نمی گرفته که دولت ناظرش باشد بللکه از شرکت مخابرات ایران بصورت تنخواه بودجه دریافت می کرده که به مخابرات هم پاسخگو نبوده چون گفته می شده که ما دولتی هستیم. بهر حال فکر می کنید همه اینها به خاطر چی بوده ؟؟ چرا سرپرست یا رئیس دانشکده یا مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مخابرات این کار ها را می کرده و علاقه مند بوده که کارها کش پیدا کند. برای اینکه از هر دو طرف حق مدیریت بگیرد. بعنوان مدیر کل مرکز آموزش از شرکت مخابرات و بعنوان رئیس دانشکده از دانشکده. در حالی که اگر وضعیت دانشکده روش می شد دیگر نمی تواند از دو جا حق مدیریت بگیره. و مسئاله بعدی اینه که ایشان می خواد هم هوای وزارت خانه را داشته باشه و همهوای وزارتخانه که سرش بی کلاه نمونه در هیچ شرایطی.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سرپرستی که نه عضو هیات علمی است نه یک دقیقه سابقه تدریس دارد نه یک کار پژوهشی انجام داده با چه زد و بند و پارتی ای توانسته 11 سال سرپرست بماند؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید