کد مطلب: 

288818

فلاحی، نماینده مجلس: حمایت از تولیدات بار اولی شرکت‌های دانش بنیان منجر به رشد تولید می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به بیان توضیحاتی پیرامون اهمیت توجه به شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات بار اولی آنها پرداخت و گفت: حمایت از تولیدات بار اولی این شرکت‌ها منجر به رشد تولید خواهد شد.
فلاحی، نماینده مجلس: حمایت از تولیدات بار اولی شرکت‌های دانش بنیان منجر به رشد تولید می‌شود

به گزارش سیتنا، احمدحسین فلاحی در گفت‌و‌گو با خانه ملت درباره‌ تأثیر تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و حمایت از تولیدات بار اول در راستای رشد اقتصاد دانش بنیان در کشور، گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان، مصوبه‌ کمیسیون آموزش مجلس بود و برای اولین بار قانون جامع و کاملی برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مجلس مصوب شد و تمام بسترهای لازم برای حمایت از این شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و حمایت از تولیدات بار اول، این بود که شرکت‌های دانش بنیان حمایت شوند و علاوه بر این شرکت‌های خلاق و نوآور نیز با استفاده از این تسهیلات رشد و توسعه پیدا کنند.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: فلسفه‌ این قانون، رشد تولید دانش‌بنیان و کمک در مسیر اعطای مجوزها به شرکت‌های دانش بنیان و همچنین مقابله با واردات تجهیزات خاص مراکز حساس به داخل کشور است.

وی افزود: در این قانون مشخص کرده‌ایم که اگر کالایی نمونه‌ی داخلی داشته باشد آن بخش صنعتی یا دولتی و خصوصی نمی‌تواند اقدام به واردات کند و باید محصول این شرکت دانش بنیان را خریداری کند.

فلاحی یادآور شد: با استفاده از این تسهیلات شرکت‌های دانش بنیان تشویق می‌شوند که به سمت تولید تجهیزات و قطعاتی بروند که تاکنون در کشور تولید نشده و از تسهیلات تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برخوردار شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: با استفاده از این تسهیلات بستر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده و بخش‌هایی که از محصولات آن‌ها نیز استفاده کنند از تسهیلاتی برخوردار خواهند شد، مثل مجوز ترک تشریفات قانونی و شرکت در فرآیند مناقصه که با استفاده از این تسهیلات هزینه‌های آنها کاهش پیدا می کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: فلسفه و حکمت این قانون این است که موانعی که بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد و جلوی رشد آن‌ها را می‌گیرد برمی دارد و همچنین موانعی که بر سر راه حمایت و پشتیبانی مالی و بودجه‌ای از آن‌ها قرار می‌دهد را برطرف می کند.

وی گفت: طبیعتا تولیدکنندگان هم با تولید بار اول وقتی ببینند که محصولات شرکت‌های دانش بنیان با همان کیفیت و با قیمت کمتر در اختیار آنها قرار می‌گیرد و در کنار آن از تسهیلاتی هم برخوردار می‌شوند، قطعا به سمت خرید تجهیزات و تولیدات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان می‌روند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: با استفاده از حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم منجر به رشد تولید نیز شویم، زیرا واحدهای تولیدی موجود در کشور ما به دلیل عدم بروزرسانی تجهیزات خود مشتری کمتری دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-16 13:51

افزودن دیدگاه جدید