کد مطلب: 

260361

برخی از عکاسان حرفه‌ای با تلفن هوشمند خود عکاسی می‌کنند

کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر با جهش‌های فزاینده‌ای بهبود یافته است و تعداد کثیری از عکاسان حرفه‌ای از گوشی‌ خود برای عکاسی حرفه‌ای و گرفتن تایم لپس تا کارهای دیگر مرتبط از گوشی استفاده می‌کنند.
برخی از عکاسان حرفه‌ای با تلفن هوشمند خود عکاسی می‌کنند

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به پیشرفت‌های روز افزون دوربین گوشی‌های هوشمند، عکاسان حرفه‌ای تمایل بیشتری به عکاسی با گوشی به جای دوربین‌های حرفه‌ای خود دارند.

به نقل از پتاپیکسل: Suite ۴۸ Analytics از ۸۸۱ عکاس حرفه‌ای در مورد استفاده‌ از گوشی هوشمند برای عکاسی حرفه‌ای نظرسنجی و Statista نتایج جالب آن را منتشر کرده است. نتایج این نظرسنجی جالب است و می‌توان آن را به دو صورت تفسیر کرد.

در وهله اول تنها ۱۳ درصد از عکاسان حرفه‌ای پاسخ دادند که بیش از ۵۰ درصد از کار‌های حرفه‌ای خود را با تلفن هوشمند عکاسی می‌کنند و ۶۴ درصد از حرفه‌ای‌ها می‌گویند که هیچ وقت کاری که بابت آن هزینه دریافت می‌کنند را با گوشی عکاسی نمی‌کنند. به عبارت دیگر گوشی‌هایی که دوربین‌ باکیفیت دارند برای دوربین‌های مستقل و جدی تهدیدی محسوب نمی‌شوند.

تناقضی وجود دارد آن‌هم این است که، ۳۶ درصد از عکاسان حرفه‌ای حداقل برخی از کار‌های حرفه‌ای خود را با دوربین گوشی‌های هوشمند انجام داده اند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و شرکت‌های بازاریابی/تبلیغاتی اغلب دوست دارند کیفیت و ویژگی‌های دوربین خود را در سطح "DSLR" یا "pro" قرار دهند، و این ادعا‌ها با توجه بسیاری از افراد در دنیای عکس مواجه می‌شود. اما این یافته‌های جدید نظرسنجی نشان می‌دهد که دوربین‌ گوشی‌های هوشمند در حدی پیشرفت کرده اند که بسیاری از متخصصان در انتخاب آن‌ها برای کار راحت‌تر هستند.

در حالی که برخی از عکاسان از گوشی‌های هوشمند خود برای کارهای سفارشی و فروشی استفاده می‌کنند، ۵۸ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از گوشی‌های هوشمند خود برای حمایت از مشاغل خود استفاده می‌کنند به عنوان مثال عکس گرفتن برای وب سایت خود، ایجاد محتوا برای رسانه‌های اجتماعی و ثبت تصاویر پشت صحنه.

وب سایت آماری Statista در این‌باره نوشت: "در چند سال گذشته، دوربین‌گوشی‌های هوشمند عکاسی به گونه‌ای پیشرفت داشتند که دوربین‌های دیجیتال ارزان در اوایل قرن ۲۱ این گونه پیشرفتی را برای کاربران نداشتند. به لطف پیشرفت‌های سخت افزاری و شاید مهمتر از  آن در بهبود تصویر با استفاده از هوش مصنوعی، صد‌ها میلیون کاربر گوشی هوشمند اکنون قادر به گرفتن عکس‌های حرفه‌ای بدون نیاز به سرمایه گذاری حتی به مقدار ناچیز در تجهیزات تخصصی عکس‌های حرفه‌ای هستند. "

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-08-22 15:56

افزودن دیدگاه جدید