کد مطلب: 

243515

قابلیتی جدید به برنامه فیسبوک اضافه شد

شرکت فیسبوک تصمیم گرفت تا با ارائه قابلیت جدید خود میزان کاربران فعال خود در هر روز را کنترل کند و کاهش دهد.
قابلیتی جدید به برنامه فیسبوک اضافه شد

به گزارش سیتنا، به نظر می‌آید که شرکت فیسبوک سرانجام متوجه این امر شده که هر فرد نیاز دارد مدتی در روز را از فضای مجازی فاصله بگیرد. فاصله گرفتن از این محیط نه تنها برای گذراندن زمان بیشتر با خانواده نیاز است بلکه برای آرامش ذهنی هر انسان نیز امری الزامیست.

به همین دلیل فیسبوک یک قابلیت جدید با عنوان حالت ساکت را به برنامه خود اضافه کرده است. این قابلیت در قالب یک زمان شمار طراحی شده که با فعال شدن آن کاربران عملا اعلان‌های خود را غیرفعال می‌کنند. گفتنی است که کاربران قادرند میزان زمان لازم را خود تنظیم کنند.

پس از فعال شدن حالت ساکت در برنامه فیسبوک، اگر کاربری تلاش کند که نرم افزار خود را باز کند، این قابلیت به او اطلاع می‌دهد که وی همواره در حالت ساکت قرار دارد. کاربران در این زمان قادرند تا با استفاده از میانبر قرار داده شده در صفحه، به تنظیمات برنامه مراجعه کرده و حالت ساکت را غیرفعال کنند. این ویژگی هنوز بر روی تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعال نشده اما به نظر می‌آید که تمامی کاربران با سیستم عامل‌های iOS توانسته‌اند به این بروزرسانی دسترسی پیدا کنند.

شکی نیست که در مدت زمان اخیر و با شیوع ویروس کرونا بسیاری از پلتفرم‌های اینترنتی به مشکلاتی در ظرفیت ارائه خدمات خود برخورد کرده‌اند. سرویس‌های آنلاینی مانند تیک‌تاک، یوتیوب و نتفلیکس به دلیل حجوم کاربران ناچار شدند تا از کیفیت پردازش ویدیو‌های خود کم کنند. در کنار این برنامه‌های نمونه‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ نیز وجود دارند که هر سه متعلق به شرکت فیسبوک هستند. از این رو شرکت فیسبوک قصد دارد تا با ارائه ویژگی‌های مختلف، تعداد مراجعین به برنامه خود را کنترل کند.

با ارائه قابلیت جدید، این شرکت نه تنها می‌تواند تعداد کاربران فعال را کاهش دهد، بلکه قادر است تا افراد را به گذراندن زمان با عزیزانشان ترغیب کند. گفتنی است قابلیت جدید برنامه فیسبوک پیش از این در قالب نرم افزار‌های مختلف نیز در دسترس بود و کاربران می‌توانستند به صورت جداگانه از آن برای تمامی برنامه‌هایشان استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-04-11 10:46

افزودن دیدگاه جدید