کد مطلب: 

212504

فعالیت کمبریج آنالیتیکا متوقف شد

فعالیت شرکت کمبریج آنالیتیکا، به دلیل دست داشتن در سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیسبوک در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، متوقف می‌شود.
فعالیت کمبریج آنالیتیکا متوقف شد

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت کمبریج آنالیتیکا شرکتی انگلیسی، که با کمک یکی از استادان روانشناسی دانشگاه کمبریج، برنامه‌ای طراحی کردند و با استفاده از آن به حساب 50 میلیون کاربر دست پیدا کنند. این شرکت با استفاده از این برنامه و نفوذ به حساب کاربران فیسبوک، بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر مستقیم داشت به‌گونه‌ای که با سلایق کاربران هماهنگ بوده و پاسخگوی آن دسته از کاربرانی باشد که مخالف کاندیدای مشخصی بودند.

اخیرا کریس وایلی کارمند شرکت کمبریج آنالیتیکا با ارائه مدارک و اسنادی مبنی بر دست داشتن این شرکت در انتخابات آمریکا و تغییر روند اصلی آن باعث رسوایی بزرگی برای فیسبوک شد تا آنجا که پای زاکربرگ مؤسس این شبکه اجتماعی را به سنای آمریکا کشاند تا درخصوص این ادعا توضیح دهد.

در پی این رسوایی و بالا گرفتن موج انتقادها و اعتراضات علیه فیسبوک و شرکت کمبریج آنالیتیکا، به تازگی وال استریت ژورنال گزارشی را منتشر کرد که در آن از توقف فعالیت این شرکت انگلیسی خبر داد. براساس این گزارش شرکت کمبریج آنالیتیکا به انتشار بیانه‌ای مبنی بر توقف فعالیت SCL Elections شرکت مادر آن  صادر کرد که طی آن این شرکت به‌دلیل دسترسی نداشتن به دارایی خود یا کافی نبودن دارایی، قدرت پرداخت بدهی‌ها یا هزینه‌ی دادرسی خود را نداشته است. گفته می‌شود فعالیت کمبریج آنالیتیکا هم به زودی به دلیل ورشکستگی متوقف خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-05-05 11:17

افزودن دیدگاه جدید