کد مطلب: 

211248

«رئیس‌جمهوری فیلیپین برای پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ اطلاعات نخرید»

سخنگوی رئیس‌جمهوری فیلیپین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، رودریگو دوترته برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ اقدام به خریداری و استفاده از اطلاعات موسسه کمبریج آنالیتیکا نکرده است.
«رئیس‌جمهوری فیلیپین برای پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ اطلاعات نخرید»

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه کمبریج آنالیتیکا، مستقر در انگلیس درباره جمع‌آوری داده‌های فردی کاربران فیس‌بوک در مرکز توجه و مناقشه قرار دارد؛ داده‌هایی که گفته می‌شود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رفراندوم ۲۰۱۶ انگلیس درباره بریگزیت از آن استفاده شده است.

در گزارش اخیر روزنامه ساوس چاینا مورنینگ آمده است، یکی از کمپانی‌های همکار این مرکز موسوم به لابراتوارهای ارتباطات استراتژیک مدعی شده که به رودریگو دوترته کمک کرده تا در انتخابات ۲۰۱۶ فیلیپین در سمت ریاست‌جمهوری رأی بیاورد.

اما هری روکو، سخنگوی دوترته گفت که این مساله صحت ندارد و پیروزی دوترته کاملا عادلانه بوده است.

وی ادامه داد: جمع‌کننده کمک‌های مالی کمپین دوترته که اکنون وزیر اقتصاد فیلیپین نیز هست، این اطمینان را به وی داده است که هیچ‌گونه نقل و انتقال پولی با موسسه کمبریج آنالیتیکا صورت نگرفته است.

روکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیروزی دوترته را نباید با این اتهامات بی‌پایه و اساس تضعیف کرد.

قانون‌گذاران انگلیسی الکساندر نیکس، مدیر اجرایی تعلیق شده این موسسه را به خاطر نقشش در جمع‌آوری اطلاعات میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک زیرسوال برده‌اند. در خارج از ایالات متحده حجم قابل توجهی از داده‌های کاربران مورد استفاده توسط این موسسه از کاربران فیلیپینی است.

کمیسیون مالکیت شخصی ملی فیلیپین اعلام کرده است که داده‌های این موسسه از ۱.۱۷ میلیون کاربر فیلیپینی جمع‌آوری شده است.

این موسسه مستقر در انگلیس در بیانیه روز دوشنبه خود اعلام کرد که فیس‌بوک را هک نکرده است.

روزنامه ساوس چاینا مورنینگ پست گزارش داد، مدیر اجرایی تعلیق شده این موسسه یک سال پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری فیلیپین در مانیل با دو تن از اعضای برجسته کمپین دوترته شام خورده بود.

کمپین انتخاباتی دوترته به شدت بر رسانه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک برای انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور متکی بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-10 22:16

افزودن دیدگاه جدید