کد مطلب: 

201830

بین ما و کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی در حوزه اینترنت اشیاء وجود ندارد

به اعتقاد مدیر آزمایشگاه اینترنت اشیای دانشکده پست و مخابرات، فاصله زیادی بین ما و کشورهای توسعه یافته در حوزه اینترنت اشیاء وجود ندارد و این فرصت مناسبی است برای اینکه بتوانیم مثل بحث نانو، کشورمان را به یکی از کشورهای مطرح در این زمینه مبدل کنیم.
بین ما و کشورهای توسعه یافته فاصله زیادی در حوزه اینترنت اشیاء وجود ندارد

به گزارش سیتنا، دکتر فرهاد پولادی در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با بیان اینکه دانشکده پست و مخابرات در تیرماه 94 با حمایت و سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه اینترنت اشیاء کرد، گفت: این آزمایشگاه جزو اولین آزمایشگاه‌های مستقر در دانشگاه در ایران محسوب می‌شود. از ابتدای امر رویکرد ما محصول محور بود و در حال حاضر نیز محصولات متنوعی داریم که به طور کامل از بخش سنسورینگ تا ارتباطات واپلیکیشن، همه مراحل آن از تحقیق و توسعه تا طراحی و ساخت در این آزمایشگاه انجام شده است.وی ادامه داد: از جمله این محصولات می‌توان به موارد سامانه اعلام حریق، سامانه ساختمان هوشمند و مواردی دیگری که به صورت موردی و بر اساس سفارش مشتری به طور خاص طراحی و ساخته شده است، اشاره کرد.

پولادی افزود: همچنین با توجه به رسالت اصلی دانشکده در زمینه آموزش، محصولی با عنوان IoT Training kit   توسط این آزمایشگاه طراحی و ساخته شد که در تیرماه امسال همزمان با کارگاه آموزشی ITU در کشور رونمایی می شود. ویژگی مهم این کیت قابلیت استفاده از آن برای آموزش در سطوح دانشجویی، کارشناسی و حتی مدیریتی است و امیدواریم  با استفاده از آن در بخش‌های دانشگاهی، صنعتی و شرکت‌های استارت آپ، شاهد کمک شایانی در توسعه IoT در کشور باشیم. همچنین  با توجه به حضور شرکت کنندگان خارجی در این کارگاه می توان زمینه همکاری‌های آموزشی بیشتری را از این طریق فراهم کرد .پولادی در عین حال بیان کرد: همزمان با این اقدامات با  ارگان ها و سازمان های مختلف تفاهم نامه هایی جهت همکاری های مشترک امضا کردیم که می توان به تفاهم نامه با  پژوهشگاه زلزله در زمینه تحقیق در رابطه با شهرهای هوشمند اشاره کرد، سپس در سال 95 با انجمن ها و ارگان های بین المللی وارد مذاکره شده و برای پیوستن به این انجمن ها در سال گذشته عضو آکادمیک ITU شدیم و اواخر فروردین امسال نیز با توجه به فعالیت‌های انجام شده در این آزمایشگاه  به عضویت  LoRa Allianceپذیرفته شدیم.

مدیر آزمایشگاه اینترنت اشیاء دانشکده پست و مخابرات، همچنین عنوان کرد: در همین راستا و با توجه به این مباحث، اتحادیه جهانی مخابرات در 17 تیر ماه امسال یک دوره آموزشی را به مدت چهار روز با همکاری دانشکده پست و مخابرات در زمینه اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمندو مباحث استاندارد و امنیت اینترنت اشیاء با حضور علاقه مندان، مهندسان و مدیران داخلی و خارجی برگزار می کند  و در این دوره آموزشی اساتید مختلفی از داخل و خارج کشور حضور خواهند یافت.

پولادی افزود: در این کارگاه  کشورهای مختلفی از آسیا اقیانوسیه مثل فیلیپین، تایلند، چین، مالزی، کره، استرالیا و ....  شرکت می کنند و با توجه به اینکه دانشکده به عنوان هاب آموزشی ITU در مجموعه خاورمیانه انتخاب شده است، لذا این کارگاه آموزشی هم در راستای همین رسالت برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اینترنت اشیاء یکی از لبه‌های تکنولوژی محسوب می‌شود و خوشبختانه کشورمان از ابتدای مصرف این تکنولوژی در دنیا فعالیت خودش را در این زمینه آغاز کرده است، اظهار کرد: توان فنی داخلی در این زمینه بسیار خوب است و این صنعت پتانسیل بالایی در ایجاد اشتغال دارد که نیازمند برنامه ریزی و حمایت همه جانبه بخش‌های دولتی و همکاری اپراتورهای مخابراتی است و یکی از مهمترین این اقدامات تمهیداتی برای پیشگیری از واردات بی رویه و بعضا بی کیفیت این محصولات از خارج است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-02 16:50

افزودن دیدگاه جدید