کد مطلب: 

288890

توسعه فناوری‌ دسترسی رادیویی باز و اینترنت اشیاء در همکاری مشترک بین‌المللی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست‌ جمهوری با اشاره به انتشار فراخوانی برای اجرای پروژه‌های مشترک بین‌المللی، گفت: توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز و اینترنت اشیاء از زمینه‌های همکاری این فراخوان است.
توسعه فناوری‌ دسترسی رادیویی باز و اینترنت اشیاء در همکاری مشترک بین‌المللی

به گزارش سیتنا، محمد کرباسی در نشست خبری نخستین فراخوان پروژه‌های مشترک و گرنت‌های بین‌المللی ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی‌ ریاست‌جمهوری تمرکز این ستاد را در حوزه توسعه فناوری‌های مخابرات و اینترنت اشیاء دانست و افزود: در فراخوانی که برای همکاری مشترک از سوی این ستاد منتشر شده، یکی از حوزه‌های مد نظر O-RAN یا Open RAN است. در این حوزه با تقسیم شبکه دسترسی رادیویی (RAN) به کامپوننت‌ها که هر یک به طور جداگانه قابل پیکربندی مجدد هستند، راه‌های جدیدی برای نوآوری و چابکی سرویس در حوزه مخابرات ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: حوزه Open RAN (فناوری دسترسی رادیویی) شامل حوزه‌های مختلفی از سخت‌افزارها تا ابزارهای آنالیز دیتا و AI‌ را شامل می‌شود.

کرباسی، امنیت Open RAN را از دیگر زمینه‌های توسعه فناوری در این فراخوان نام برد و اظهار کرد: ما علاوه بر آنکه از بومی‌سازی فناوری در این حوزه‌ها حمایت می‌کنیم، امیدواریم بتوانیم در قالب جایزه مصطفی (ص) زمینه مساعدی برای شکوفایی ایده‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار در کشور ایجاد کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری، دلیل انتشار این فراخوان را شکسته شدن انحصار فناوری‌ها و تعریف پروژه‌هایی دانست که شرکت‌های نوپا نیز بتوانند در توسعه آنها نقش ایفا کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-18 15:10

افزودن دیدگاه جدید