کد مطلب: 

295194

آمار عجیب و خیره‌کننده طارمی در پورتو!

مهدی طارمی دورانش در پورتو را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند.
آمار عجیب و خیره‌کننده طارمی در پورتو!

به گزارش سیتنا، این بازیکن ایرانی در نیمه دوم فینال جام حذفی مقابل اسپورتینگ لیسبون به میدان رفت، پنالتی‌ای که پورتو را به قهرمانی جام حذفی رساند را تبدیل به گل کرد و پس از ۴ سال با هفت جام از این باشگاه خداحافظی کرد.

هفته مهدی طارمی در اروپا با یک جنجال آغاز شد. مهاجم ایرانی از چند روز مرخصی‌اش برای رفتن به میلان، شهری که از تابستان امسال و پس از انتقال به اینتر در آن زندگی خواهد کرد، استفاده کرد و پاستورلو، ایجنت معروف، عکسی از این دیدار منتشر کرد که با واکنش‌های زیادی مواجه شد اما در نهایت هفته طارمی به بهترین شکل ممکن به اتمام رسید.

این مهاجم در فینال جام حذفی پرتغال بازیکن فیکس نبود و در نیمه دوم به جای ژوائو ماریو وارد زمین شد و در خط حمله تیم کونسیسائو نقش بزرگی ایفا کرد.

در وقت‌های اضافه، پس از اینکه دیوگو پینتو در داخل محوطه اسپورتینگ روی اوانیلسون خطا کرد، طارمی پنالتی را به گل تبدیل کرد و گلی را زد که تیمش را به قهرمانی جام حذفی رساند.

یازدهمین گل طارمی در این فصل طارمی در ۴ بازی اخیر برای پورتو گل و یا پاس گل ثبت کرده است.

با پنالتی دیشب، این بازیکن به یازدهمین گل خود در این فصل رسید. او دو فصل پیش هم در فینال جام حذفی دو بار موفق به گلزنی شده بود. این همچنین صدمین گل پورتو در این فصل بود. طارمی با هفت عنوان قهرمانی از جمله یک قهرمانی لیگ، سه جام حذفی پرتغال، دو سوپرکاپ و یک جام اتحادیه، پورتو را ترک خواهد کرد و پس از چهار سال حضور در این باشگاه، به صورت آزاد به اینتر میلان منتقل خواهد شد.

پورتو پس از شکست دادن توندلا و براگا در دو فصل گذشته، برای سومین بار متوالی به مقام قهرمانی جام حذفی رسید. آنها اکنون ۲۱ پیروزی متوالی دارند و با سه قهرمانی در سه سال گذشته به پادشاه این رقابت‌ها تبدیل شده‌اند.

آمار فوق‌العاده پورتو در جام حذفی
۲۱ پیروزی متوالی
فقط یک شکست در ۴۱ بازی گذشته(در ۹۰ دقیقه)
گلزنی در ۴۱ بازی پیاپی
سه قهرمانی پیاپی

در جدول پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی پرتغال، پورتو با ۲۰ جام فاصله خود را با اسپورتینگ بیشتر کرده و اکنون سه جام بیشتر از شیرها دارد. هرچند همچنان شش جام کمتر از رکورددار قهرمانی جام حذفی یعنی بنفیکا دارد. در رده‌های بعدی اسپورتینگ براگا، بلننسس و ویتوریا ستوبال هر کدام با سه قهرمانی، آکادمیکا با دو قهرمانی، و ویتوریا گیمارش، دسپورتیو آوز، استرلا دا آمادورا، لیژویش و بیرامار هر کدام با یک قهرمانی قرار دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-05-27 09:53

افزودن دیدگاه جدید