کد مطلب: 

224724

دلیل انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد سعودی از زبان رئیس سابق اطلاعات عربستان

رئیس سابق اداره اطلاعات عربستان سعودی مدعی شد که انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، ثبات کشورش را برای ۲۰ سال آینده تضمین کرد.
دلیل انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد سعودی از زبان رئیس سابق اطلاعات عربستان

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، بندر بن سلطان در گفتگوی طولانی با ایندیپندنت عربی گفت: غرب درک اشتباهی از دولت عربستان دارد؛ از نظر آنها آغاز دولت عربستان از سال ۱۹۳۲ میلادی بوده در حالی که این اشتباه است بلکه دولت عربستان از ۳۰۰ سال پیش موجودیت داشته است.

بن سلطان افزود: ملک سلمان تنها فرد بین پادشاهان سعودی است که با همه پادشاهان سابق این کشور همکاری داشته و با آنها زندگی کرده است تا اینکه ولیعهد و سپس پادشاه شد بنابراین وی  از حافظه سیاسی و مدیریتی بالایی برخوردار است و از ملک عبدالعزیز دوراندیشی، صبر و برتری فکری و معرفتی را به ارث برده است.

وی ادامه داد: ملک سلمان مطالعه را دوست دارد. او یک کتابخانه غنی دارد و درباره تاریخ قدیم و جدید و تاریخ عربی مطالعه می کند. او همچنین به اخبار و رسانه ها بسیار توجه می کند و با اصحاب رسانه در سراسر جهان عرب دوست است.

این شاهزاده سعودی افزود:اساس حکمرانی در عربستان، شریعت است بنابراین بیعت در عربستان بخشی از دین است . شهروندان براساس کتاب خدا و سنت رسول الله با پادشاه بیعت می کنند. پادشاه فردی است که ولیعهد را انتخاب می کند و این موضوع در راستای حفظ آینده کشور صورت می گیرد به همین دلیل محمد بن سلمان انتخاب شد.

رئیس سابق اداره اطلاعات عربستان همچنین گفت: ملک سلمان با انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، ثبات عربستان را تا دست کم بیست سال آینده تضمین کرد. بسیاری از فرزندان ملک عبدالعزیز بالای شصت سال سن دارند بلکه حتی نوادگان آنها که من نیز یکی از آنها هستم نیز همینطور است. ملک سلمان محمد بن سلمان را براین اساس به عنوان ولیعهد انتخاب کرد.

خبر را در روسیا الیوم بیینید

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-02-01 11:34

افزودن دیدگاه جدید