کد مطلب: 

293297

تشریح چالش‌های صنعت فاوا در سال 1403

عضو هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به تشریح چالش‌های صنعت فاوا در سال 1403 پرداخت و گفت: اتحاد صنفی می‌تواند برای برون رفت از چالش‌ها و بهبود فضای کسب‌وکار در این حوزه موثر باشد.
تشریح چالش‌های صنعت فاوا در سال 1403

به گزارش سیتنا، کارشناسان و فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال و IT، سال 1403 را یکی از سخت‌ترین سال‌های این حوزه‌ها می‌دانند.

محمدرضا کاظمی، عضو هیات‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره‌ی فعالیت‌های پیش روی سازمان می‌گوید: «در این سال ریاست نصر تهران و کشور یکی خواهد شد و باید این را به فال نیک گرفت. امیدوارم در تعامل با نصر کشور بتوانیم خدمات بهتر و ارزنده‌تری به اعضا ارائه کنیم و فضای مطلوب‌تری برای کسب‌وکارها به وجود بیاوریم. از جمله موضوعات مهمی که در این سال باید مورد توجه قرار گیرد، برگزاری مجمع عمومی سازمان برای اصلاح اساس‌نامه سازمان است که باید در این خصوص بسیار سریع و جدی عمل شود. تنظیم آیین‌نامه کمیسیون‌ها و انتخابات آن‌ها نیز از دیگر مواردی است که در دستور کار سازمان قرار دارد. در کنار این موارد، باید به دو رویداد نمایشگاه الکامپ و روز ملی فناوری اطلاعات نیز پرداخته شود. امیدوارم با همکاری سازمان نصر کشور بتوانیم نمایشگاه الکامپ خوبی را برگزار کنیم».

او همچنین درخصوص چالش‌های این حوزه می‌گوید: «به نظرم امسال، سال بسیار پر چالشی برای همه فعالان اقتصادی خواهد بود. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، تخصیص و تامین ارز است که در این سال احتمالا تشدید شود. با توجه به پیامدهای این مسئله برای اعضا و کل این صنعت، باید کمیسیونی مشخص برای این حوزه داشته باشیم تا با جدیت بیشتر این موضوع را پیگیری کند. همچنین نیاز است تا تعامل و ارتباط خود را با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی بهبود بخشیم و به عنوان بازوی مشورتی آن‌ها در این موضوع عمل کنیم. یکی از وظایف مهم سازمان بهبود همین تعاملات بین بخش دولتی و خصوصی برای حل چالش‌های اینچنینی است. در کنار این بحث، باید به مسئله عوارض گمرکی و مقدار آن توجه شود. این مسئله در سال‌های گذشته جزو مهم‌ترین چالش‌های ما بوده است. با توجه به سیاست‌های مالیاتی جدید دولت، از نظر مالیات و بیمه نیز احتمالا با چالش‌هایی مواجه شویم. با وجود این مشکلات، همه‌ی اجزای این صنعت با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهند شد. با این وجود، اتحاد صنفی می‌تواند برای برون رفت از این وضعیت و بهبود فضای کسب‌وکار در این حوزه موثر باشد».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-13 14:28

افزودن دیدگاه جدید