کد مطلب: 

293936

چالش‌‌های ارزی؛ مهم‌ترین دغدغه کسب‌وکارهای حوزه شبکه

رئیس کمیسیون شبکه سازمان نصر تهران گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلی که اکوسیستم فاوای کشور را درگیر خود کرده، مشکلات ارزی است و چالش‌های پیرامون ثبت سفارش و تخصیص ارز تولید و واردات کالاهای مورد نیاز این حوزه را تحت تاثیر قرار داده و حوزه شبکه و تجهیزات شبکه هم از پیامدهای این موضوع آسیب‌های زیادی دیده‌اند.
چالش‌‌های ارزی؛ مهم‌ترین دغدغه کسب‌وکارهای حوزه شبکه

به گزارش سیتنا، کمیسیون شبکه سازمان نصر تهران، برای حل مشکلات حوزه شبکه اقداماتی را انجام داده است.

حسن اسدی، رئیس این کمیسیون پیرامون چالش‌های این حوزه و همچنین پیگیری‌های کمیسیون برای حل آن‌ها می‌گوید: «در حال حاضر مهم‌ترین مشکلی که اکوسیستم فاوای کشور را درگیر خود کرده، مشکلات ارزی است. چالش‌های پیرامون ثبت سفارش و تخصیص ارز تولید و واردات کالاهای مورد نیاز این حوزه را تحت تاثیر قرار داده است. حوزه شبکه و تجهیزات شبکه هم از پیامدهای این موضوع آسیب‌های زیادی دیده‌اند. امیدواریم با رفع این چالش در آینده، شاهد بهبود وضعیت کسب‌وکارهای حوزه شبکه باشیم».

او در ادامه در خصوص پیگیری‌های این کمیسیون در سال گذشته برای بهبود فضای کسب‌وکارهای این حوزه می‌گوید: «به صورت کلی وضعیت حوزه شبکه را مثبت ارزیابی می‌کنم. چالش‌هایی وجود داشت و دارد که در سال‌های گذشته در کمیسیون شبکه و سازمان نصر تهران، تلاش‌هایی برای رفع آن‌ها و بهتر شدن اوضاع انجام شده است. در سال گذشته جلسات متعددی برای رفع چالش‌ها و ایرادات آیین‌نامه واردات و تولید تجهیزات شبکه داشتیم. در کمیسیون با همکاری کارگروه اصلاح آیین‌نامه در کمیسیون تلاش داشتیم تا ایرادات این آیین‌نامه را به حداقل برسانیم تا کسب‌وکارها متضرر نشوند. در واقع به دنبال این بودیم زیر چتر قانون، مسیر تنظیم‌گری برای تولید و واردات تجهیزات این حوزه آسان‌تر شود».

اسدی همچنین درباره‌ی آینده‌ای این حوزه نیز افزود: «با توجه به رشد و توسعه هر روزه اقتصاد دیجیتال در دنیا و ایران، فرصت‌های متعددی برای رشد حوزه شبکه وجود دارد. باید برای استفاده از این فرصت‌ها برنامه‌ی مناسب و یکپارچه وجود داشته باشد تا کسب‌وکارهای این حوزه نهایت استفاده را از این فضا ببرند. برای رشد اقتصاد دیجیتال نیاز است تا توجه ویژه‌ای به زیرساخت کشور در حوزه فاوا شود و چالش‌های موجود تا حدامکان برطرف شود. با توجه به اهمیت این مسئله، امیدواریم در سال‌های آتی شاهد نگاه بهتر حاکمیت به این حوزه باشیم».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-28 15:13

افزودن دیدگاه جدید