کد مطلب: 

292529

بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه فاوا در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در سال پیش رو قصد داریم تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر نام گذاری «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان سال ۱۴۰۳، فعالیت هایی نظیر تعامل با دانشگاهیان و مراکز پژوهشی، تعامل با بخش خصوصی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران، همچنین توسعه ارتباطات بین المللی در عرصه آموزش، پژوهش و فناوری را بسط دهیم تا ضمن حفظ و ارتقا جایگاه پژوهشگاه، شاهد هر چه بیشتر شکوفایی ایران عزیز باشیم.
بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه فاوا در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»

به گزارش سیتنا، دکتر سید محمد رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به شرح ذیل، سال نو را تبریک گفت:

در پرتو الطاف ایزد منان سال ۱۴۰۲ را با نقش آفرینی در چارچوب مأموریت ها و برنامه های پیش بینی شده پشت سر گذاشتیم. خدا را شاکریم که در این سال، بیش از پیش توفیق داشتیم تا فرصت های تشریک مساعی و هم افزایی پژوهشگران و فعالان مختلف عرصه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در قالب طرح های حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، برگزاری رویدادهای مختلف ملی و راهبری فعالیت های پژوهشی در بخش خصوصی و دانشگاه ها فراهم  کنیم. نتیجه این جریان سازی موثر به لطف الهی، نزدیک شدن هر چه بیشتر تحقیقات به نیازهای واقعی حال حاضر و آینده کشور در حوزه فاوا بوده است. امیدواریم این روند با قوت بیشتر در سال آینده ادامه یافته و بتوانیم در راستای وظایف خود به کمک همکاران عزیزمان و همه علاقه من آن به پیشرفت نوآوری و فناوری های نوین فاوا در کشور، قدم های مستحکم تری برداریم.

در پنجاه و سومین سال تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سالی که گذشت توانستیم به دستاوردهای مهمی از جمله تدوین طرح مرجع زیر ساخت ارتباطی، نظام نامه بومی سازی تجهیزات، پیش نویس طرح جامع امن سازی و پیش نویس طرح تحول و برنامه ملی هویت فضای مجازی در بخش امنیت شبکه ملی اطلاعات دست یابیم. همچنین توسعه و ارتقا ظرفیت آزمایشگاه های انتقال نوری به ۸۰۰ گیگابیت در ثانیه و دسترسی نوری به ۱۰ گیگابیت در ثانیه در بخش زیرساخت های آزمایشگاهی شبکه ملی اطلاعات، تدوین چارچوب استانداردهای ملی حوزه هوش مصنوعی و تهیه پیش نویس ۵ استاندارد اولویت دار، تخمین سطح زیرکشت محصولات زراعی راهبردی کشور با استفاده از هوش مصنوعی و سنجش از راه دور، تدوین چارچوب برنامه راهبردی دیپلماسی روابط بین الملل در حوزه اقتصاد دیجیتال و اصول و الزامات و چارچوب نظری، تنظیم گری چابک در زیست بوم اقتصاد دیجیتال کشور با رویکرد سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه و بازآفرینی سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات نیز  در زمره اقدامات این پژوهشگاه قرار گرفت و دستاوردهای مورد انتظار محقق گردید.

در سال پیش رو نیز قصد داریم تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر نام گذاری  «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان سال ۱۴۰۳، فعالیت هایی نظیر تعامل با دانشگاهیان و مراکز پژوهشی، تعامل با بخش خصوصی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران، همچنین توسعه ارتباطات بین المللی در عرصه آموزش، پژوهش و فناوری را بسط دهیم تا ضمن حفظ و ارتقا جایگاه پژوهشگاه، شاهد هر چه بیشتر شکوفایی ایران عزیز باشیم.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکارانم در خانواده بزرگ پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، این نوید را میدهیم که در سال جدید با تلاش دو چندان و انگیزه مضاعف جایگاه پژوهشگاه در بخش پژوهش، تحقیقات در علم و فناوری های نوین و نوظهور را بیش از پیش ارقام دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-20 14:38

افزودن دیدگاه جدید