کد مطلب: 

289526

بررسی سیستم تشخیص چهره به جای کنترل پاسپورت در مرزها توسط بریتانیا

مدیرکل نیروهای مرزی در وزارت کشور بریتانیا طرحی را پیشنهاد کرده تا مانند سیستمی که در استرالیا و دبی اجرا می‌شود، در گیت‌های الکترونیکی فرودگاه بریتانیا نیز از سیستم تشخیص چهره به جای کنترل پاسپورت‌ها استفاده شود.
بررسی سیستم تشخیص چهره به جای کنترل پاسپورت در مرزها توسط بریتانیا

به گزارش سیتنا، فیل داگلاس، مدیرکل نیروهای مرزی در وزارت کشور بریتانیا طرحی را پیشنهاد کرده تا مانند سیستمی که در استرالیا و دبی اجرا می‌شود، در گیت‌های الکترونیکی فرودگاه بریتانیا نیز از «سیستم تشخیص چهره »به جای کنترل پاسپورت‌ها استفاده شود.

وی، می‌گوید چنانچه دولت با استفاده از این سیستم کنترل هوشمند موافقت کند، دیگر نیاز به ارائه مدارک مربوط به مجوز سفر در بدو ورود به بریتانیا نیست.

وی، به «تایمز» لندن گفت که تحت تاثیر برقراری سیستم «مرز هوشمند» در استرالیا قرار گرفته که باعث شده بود همه اطلاعات مربوط به مجوز سفر او، پیش از رسیدنش به خاک آن کشور برای مقامات استرالیا فرستاده شود. به همین دلیل وقتی به استرالیا رسیده، حتی مجبور نبوده پاسپورتش را از کیفش بیرون بیاورد.

انتظار می‌رود آزمایش‌ها در این باره در سال جاری در فرودگاه‌های بریتانیا آغاز شود و در صورت موفقیت، پروسه خرید سخت‌افزارهای لازم برای تجهیز سیستم‌های فرودگاهی سراسر کشور اجرایی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-03 08:56

افزودن دیدگاه جدید