کد مطلب: 

292923

همکاری آمریکا و بریتانیا در زمینه ایمنی هوش مصنوعی

ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در میانه نگرانی‌های فزاینده در مورد هوش مصنوعی، اعلام کردند که به‌ طور رسمی در این زمینه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
همکاری آمریکا و بریتانیا در زمینه ایمنی هوش مصنوعی

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا و میشل دونلان، وزیر فناوری بریتانیا، یادداشت تفاهمی را در واشینگتن امضا کردند تا به طور مشترک برای توسعه آزمایش مدل هوش مصنوعی پیشرفته، پس از تعهدات اعلام شده در نشست ایمنی هوش مصنوعی در ماه نوامبر، همکاری کنند.

ریموندو گفت: «همه ما می‌دانیم که هوش مصنوعی فناوری تعیین کننده نسل ما است. این همکاری، باعث سرعت گرفتن کار دو کشور برای رسیدگی به خطرات و نگرانی‌های امنیت ملی و نگرانی‌های گسترده‌تر جامعه خواهد شد.»

بر اساس این یادداشت تفاهم، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا قصد دارند حداقل یک تمرین آزمایشی مشترک را بر روی یک مدل در دسترس عموم انجام دهند و در حال بررسی تبادل کارکنان هستند.

دونلان گفت: «این اولین توافق در نوع خود در سراسر جهان است. هوش مصنوعی در حال حاضر یک نیروی خارق‌العاده برای خیر در جامعه ما است و پتانسیل زیادی برای مقابله با برخی از بزرگ‌ترین چالش‌های جهان دارد، اما به شرطی که بتوانیم خطرات آن را کنترل کنیم.»

هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، عکس و ویدئو بیافریند در ماه‌های اخیر هیجان و همچنین ترس زیادی را برانگیخته است از جمله اینکه می‌تواند برخی از مشاغل را منسوخ کند، انتخابات را به هم بزند و به طور بالقوه بر انسان‌ها غلبه کند و اثرات فاجعه‌باری به جا بگذارد.

هر دو کشور قصد دارند اطلاعات کلیدی در مورد قابلیت‌ها و خطرات مرتبط با مدل‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی و تحقیقات فنی در مورد ایمنی و امنیت هوش مصنوعی را به اشتراک بگذارند.

سخنگوی نخست‎‌وزیر بریتانیا، خبر داد که ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا و باراک اوباما، رییس‌جمهوری سابق آمریکا در دیداری خصوصی درباره هوش مصنوعی با هم صحبت کرده‌اند.

در ماه اکتبر، بایدن فرمانی اجرایی را امضا کرد که هدف آن کاهش خطرات هوش مصنوعی است.

در ماه ژانویه، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که پیشنهاد می‌کند شرکت‌های ابری ایالات متحده آمریکا را ملزم کند تا تعیین کنند که آیا نهادهای خارجی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به مراکز داده ایالات متحده آمریکا دسترسی دارند یا خیر.

بریتانیا نیز در ماه فوریه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ میلیون پوند (۱۲۵.۵میلیون دلار) برای راه‌اندازی ۹ مرکز تحقیقاتی جدید و تنظیم‌کننده‌های آموزش هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، گفت که چین قصد دارد پیش نویس قطعنامه‌ای در مورد هوش مصنوعی را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کند.

او گفت:« چین به توسعه هوش مصنوعی و امنیت به یک اندازه اهمیت می‌دهد، اما هوش مصنوعی باید همیشه تحت کنترل انسان باشد.»

انتهای پیام

گزارش از سحر حسینی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-03 09:17

افزودن دیدگاه جدید