کد مطلب: 

288875

رونمایی از سرویس آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ به‌زودی

معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: استاندارسازی آزمایشگاه ها در پژوهشکده سی‌تی و آی‌سی‌تی از سال گذشته در دستور کار پزوهشگاه قرار گرفت که امیدواریم در سال آینده ثمره آن را مشاهده کنیم.
رونمایی از سرویس آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ به‌زودی

به گزارش خبرنگار سیتنا، جشنواره ملی پژوهشگران برتر فاوا با معرفی چهره برگزیده پژوهشی حوزه فاوا در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال برگزاری است.

دکتر علیرضا یاری، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این مراسم، اظهار کرد: سبد فعالیت های پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات شامل توسعه آموزش و مهارت تخصصی، توسعه آزمایشگاه های مرجع، مشاوره تخصصی در حوزه فاوا و حمایت از بومی سازی و طراحی شبکه ملی اطلاعات است.

رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: در بخش طراحی زیرساخت های ارتباطی در حوزه شبکه ملی اطلاعات از آذرماه سال ۱۴۰۱ تا به امروز، از ۷۷ پروژه تحقیقاتی برخوردار بودیم و همچنین ۲۸ پروژه پژوهشی نیز داشتیم.

یاری، تاکید کرد: با نخبگان و دانشگاهیان فعالیت های زیادی را دنبال کردیم که می توان اخذ مشاوره پژوهشی در پروژه های شبکه ملی اطلاعات، ارزیابی و ثبت اختراعات و حمایت از پایان نامه ها را برشمرد.

وی، خاطرنشان کرد: در خصوص حمایت از بومی سازی هم آزمایشگاه ها در حوزه امنیت در حال بروزرسانی هستند. از کلان پروژه های شبکه ملی اطلاعات هم می‌توان به طرح جامع خدمات هوش مصنوعی، طرح مرجع امن سازی شبکه ملی اطلاعات و ... اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی فاوا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تشریح کرد: شبکه همکاری پژوهشگاه شامل همکاری سازمان های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی مشابه و سایر نهادهای حاکمیتی است.

رونمایی از سرویس آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ به‌زودی

یاری، اشاره کرد: به‌زودی از سرویس آزمایشگاه‌ها رونمایی خواهد شد؛ استاندارسازی آزمایشگاه ها در پژوهشکده سی تی و آی سی تی در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم در سال آینده ثمره آن را مشاهده کنیم.

وی پیرامون محورهای همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دانشگاه ها، بیان کرد: با ۱۴ دانشگاه حمایت از پایان نامه و فرصت های مطالعاتی را امضا کرده ایم و انشالله این آمار توسعه خواهد یافت و همچنین برای توسعه آزمایشگاه ها و هوش مصنوعی تفاهم نامه ای را با دانشگاه ها منعقد کرده ایم.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-12-18 10:29

افزودن دیدگاه جدید